martedì 13 marzo 2012

Paste cu calamari - Calamarata

Più sotto la ricetta in italiano

Calamarii sunt moluste fara carapace.
Se gasesc de cumparat tot anul, au o carne delicata de culoare alba spre roz, opt tentacule cu ventuze.
Cei mai mici, coc mult mai rapid si se pot coace si intregi.
Mie imi plac toti: aia mari de facut la gratar, cei mai mijlocii de facut umpluti si paste, iar de aia mici de tot, minusculi, nici nu mai vorbesc ca ii ador prajiti!

Calamarata e un tip de paste de origine napoletana, care se aseamana foarte mult cu inelele de calamari micuti.

Pentru o portie de paste am folosit :
4 calamari mici cu tot cu tentacule (in jur de 200 de grame necuratati)
rosii cherry (la ochi - in jur de 2 - 3)
patrunjel
jumatate de catel de usturoi
ulei extravirgin de masline
sare, piper, peperoncino
vin alb sec
paste - calamarata 

Calamarii intregi
Am taiat marunt usturoiul (puteti sa-l lasati intreg) si l-am pus intr-o tigaie cu putin peperoncino si 2 linguri de ulei extravirgin de masline.
Am lasat putin pe foc mic cat sa sfaraie de cateva ori, apoi am pus calamarii spalati si taiati bucati (inele) mai grosolan.  Sa semene cat de cat inelele cu pasta.
Am pus si tentaculele.
Invartim cu o lingura si lasam la foc mic timp de 2 minute circa.  
Adaugam vin alb sec, un sfert de pahar sa zic (eu am pus la ochi ), lasam sa se evapore alcoolul. 
Apoi adaugam rosiile cherry taiate pe jumatate (sau in patru, depinde cat sunt de marunte) si patrunjelul tocat.
Lasam la foc potrivit, amestecam din cand in cand si adaugam putina apa din apa in care fierb pastele (contine amidon, deci pastele se leaga mai bine).
Cand pastele sunt fierte, le scurgem de apa si le punem in tigaie.
Amestecam, punem pe farfurie si servim cu maaaaaare pofta!



ITALIANO

Mi piacciono molto i calamari. 
Quelli grandi da fare alla griglia, poi quelli più piccoli per la pasta e non al ultimo posto i calamaretti piccolissimi da friggere!!! 
Stupendi in tutte le salse.

La calamarata (come tipo di pasta) prende il nome dai calamari tagliati ad anelli.

Per una porzione di pasta, io ho usato:
200 gr circa di calamari
2-3 pomodorini ciliegino
prezzemolo
mezzo spicchio d'aglio
olio extra vergine di oliva
sale, pepe, peperoncino
vin bianco secco
pasta - calamarata

Ho tritato finemente l'aglio (lo potete lasciare anche intero) e l'ho messo in una padella assieme a due cucchiai di olio evo e un pò di peperoncino, a fuoco lento.
Ho aggiunto i calamari tagliati (anelli) e le teste dei calamari.
Lasciamo cucinare per 2 minuti, sfumiamo con del vino bianco e lasciamo evaporare.
A questo punto ho messo anche i pomodorini tagliati a metà (o in quarti - dipende dalla grandezza), il prezzemolo tritato, ho mescolato e ho lasciato insaporire.
Aggiungiamo un po' d'acqua di cottura della pasta e lasciamo cuocere a fuoco lento. 
Quando la pasta ha raggiunto la cottura, la scoliamo e la mettiamo nella padella con il condimento.
Mescoliamo bene e impiattiamo.
Buon appetito!


6 commenti:

  1. Vai Any , cat imi plac mie calamarii , sigur mi-ar placea si pastele asa facute .

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Dorina sa stii ca-s foarte bune, eu le-am facut si in seara de Ajun si au fost toti incantati. Simple, usurele, fara multe ingrediente.

      Elimina
  2. Si eu fac pastele astea, si ne plac la toti! Cred ca le fac pe vineri :)

    RispondiElimina
  3. Eu saptamana asta am in plan sa fac numai paste proaspete cu accesoriul de la KA.
    Azi le-am refacut si au iesit super. Ma duc sa scriu pe Arta.

    Asa ca vineri, poate poate, paste proaspete cu calamari!

    RispondiElimina
  4. Any, executat( mîncat, pozat, postat) în functie de ce am gasit/avut prin casa.
    Ca de obicei... extra-mega-LECKER! :*

    RispondiElimina
  5. Sunt extra mega multumita :)!
    Ma duc sa trag cu ochiul!

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...