lunedì 19 marzo 2012

Tort de ciocolata fara oua - Torta morbida al cioccolato senza uova

Più sotto la ricetta in italiano

Reteta am ochit-o mai demult pe forumul cookaround, postata de amoreena.
Poate fi mancata ca atare sau folosita ca blat, taiata si umpluta cu nutela, creme de ciocolata, transformat in prajiturele cum a facut   Lili
E foarte moale, umed, nu e sec absolut deloc.
Iese foarte bine si cu lapte de soia.

Ingrediente pentru o forma de 24 cm:
200 gr de faina
250 gr de zahar
75 gr de cacao amara
450 gr de lapte
40 gr de ulei de floarea soarelui
un plic de praf de copt

Am amestecat intr-un castron faina, zaharul, cacaoa, praful de copt. 

Am adaugat laptele si uleiul, am amestecat bine si am turnat intr-o tava acoperita cu hartie de copt. 
Am dat la cuptor la 160 de grade pentru 40 de minute.

Aici l-am taiat si l-am umplut cu gen de caise, tot dupa ideea lui Lili.

ITALIANO

La ricetta l'ho vista sul forum italiano cookaround, fatta da amoreena.
Può essere mangiata cosi, oppure usata come base per altre torte ripiene di nutella, ganache.
E molto morbida, umida, non è assolutamente secca, stoppacciosa.
Una torta economica, facile e veloce da realizzare.
Il latte può essere sostituito con latte di soia.
Lili l'ha trasformata in piccoli dolcetti. 


Ingredienti per una teglia di 24 cm:
200 gr farina
250 gr zucchero
75 gr cacao amaro
450 gr latte
40 gr olio di girasole
una bustina di lievito per dolci

Ho messo tutti gli ingredienti solidi (farina, zucchero, cacao, lievito) in una ciotola e gli ho mescolato bene con una frusta, in modo da eliminare i grumi. 
Poi ho aggiunto il latte e l'olio, ho mescolato bene e ho messo l'impasto in una teglia coperta da carta forno.
Ho infornato a 160 gradi per 40 minuti.

Qualche volta l'ho tagliata a metà e l'ho riempita con con marmellata di albicocche, tipo torta Sacher, sempre seguendo l'ideea delle mia amica Lili.
Buon appetito!


5 commenti:

  1. Cu siguranta am sa incerc reteta.O trec pe lista.
    Sa ai o saptamana excelenta.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. E ideala pentru micul dejun!
      Noua ne place mult cu o lingura de crema de vanilie alaturi :).
      Multumesc asemenea!

      Elimina
  2. Buna, Langmina! Multumesc de aprecieri :)!

    RispondiElimina
  3. Any, de mult cautam o reteta ca asta ;) Arata tare bine! Te pupic si o zi buna, felicitari! Imi place mult blogul tau!

    RispondiElimina
  4. Mika, ma bucur ca ai gasit ce cautai, aici la mine. Pe curand!

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...