lunedì 12 marzo 2012

Tarta cu ciocolata - Crostata al cioccolato

Più sotto la ricetta in italiano

Reteta esta a Valentinei Gigli, o maestra de patiserie simpatica foc, pe care eu o urmaresc in tv.
E foarte buna tarta, ciocolatoasa tare de tot.
Pentru o tava cu diametrul de 22 - 24 cm, am folosit:


Ingrediente pentru aluat:
200 gr unt rece

300 gr faina 00
30 gr cacao 
130 gr zahar pudra
50 gr galbenus de ou (circa 2-3 galbenusuri)
vanilie

Ingrediente crema de patiserie:
250 gr lapte
75 gr zahar (eu am pus 100 de gr)
50 gr galbenus de ou
25 gr amidon de porumb
vanilie

Pentru crema ganache:
125 ml smantana proaspata pentru frisca
190 gr ciocolata amara 72%

Incepem cu aluatul.
Am pus in vasul mixerului untul rece taiat bucatele, faina cernuta, cacaua si zaharul pudra.

Am amestecat pana ce am obtinut o compozitie nisipoasa.
Am adaugat galbenusurile si am continuat sa mixez rapid pana ce am obtinut un aluat neted si omogen.
Am format o bila, am invelit aluatul intr-o folie de plastic si l-am pus la frigider. Minim 30 de minute.
In acest timp am pregatit crema de patiserie.
Eu am pus toate ingredientele la termomix (zaharul l-am macinat intai) si a facut el restul.

Pe foc se face asa:
Se pune pe foc la fiert laptele intr-o oala cu o parte din zahar. 
Intre timp se mixeaza galbenusurile cu restul de zahar, amidonul si vanilia. Se adauga putin din laptele care intre timp s-a infierbantat pe foc, apoi se uneste compozitia in oala cu lapte si se fierbe pana ce se ingroasa.

Am facut apoi crema ganache.
Am pus intr-un ibric pe foc mic smantana, cand a inceput sa fiarba am luat de pe foc, am adaugat ciocolata maruntita si am amestecat bine pana ce se s-a topit si am obtinut o crema omogena.

Crema de patiserie se amesteca cu crema ganache.
Am scos aluatul de la frigider, am taiat 2/3 din el pentru a tapeta tava, iar restul l-am pastrat pentru grilaj.
Ia uitati cat e de fain

Aluatul l-am intins intre 2 bucati de hartie de copt ca sa nu se lipeasca.
Cantitatea de aluat ajunge pentru a tapeta o tava de 22-24 cm.
Eu am avut o tava in forma de inima.
Am uns-o cu unt, apoi am pus aluatul.

Am taiat aluatul in exces, am intepat cu furculita din loc in loc, apoi am pus crema si am intins bine.
Aluatul ramas l-am intins, taiat fasii si am facut grilajul
Se da la cuptorul preincalzit la 180 de grade timp de 30-35 de minute in functie de cuptor.
Eu 40 de minute.






ITALIANO

Guardavo spesso in tv a Valentina Gigli. E' un pò di tempo però, che non si vede più.
Questa sua crostata  e super cioccolatosa!
La frolla si lavora benissimo ed è cosi buona che ti viene voglia di mangiarla cruda!

Ingredienti per una teglia di 22 - 24 cm:

Per la frolla:
200 gr burro freddo
300 gr farina 00
30 gr cacao
130 gr zucchero a velo
50 gr tuorli d'uovo (circa 2-3 tuorli)
vaniglia

Per la crema pasticcera:
250 ml latte
75 gr zucchero (io 100 gr)
50 gr tuorli d'uovo
25 gr maizena
vaniglia

Per la crema ganache:
125 ml panna fresca
190 gr cioccolato fondente 72%

Iniziamo con la frolla.
Ho messo nella planetaria il burro freddo a pezzettini, la farina setacciata, il cacao e lo zucchero a velo.
Ho lavorato finché ho ottenuto un impasto sabbioso.
Ho aggiunto i tuorli d'uovo e ho continuato a lavorare finché è risultato un impasto liscio ed omogeneo. 
Ho formato una palla, l'ho coperta di pellicola e l'ho messa a riposare in frigo per circa mezz'ora (minimo mezz'ora).

Nel frattempo ho preparato la crema pasticcera.
Io l'ho preparata con Bimby, ma sul fuoco si fa cosi:
Mettiamo sul fuoco a riscaldare il latte con una parte dello zucchero.
Lavoriamo i tuorli con lo zucchero rimasto, la maizena, la vaniglia, continuiamo a lavorare.
Aggiungere un pò di latte caldo, mescolare e poi trasferire il tutto nella pentola con il latte, sul fuoco.
Si lascia bollire finché risulterà una crema densa.

Per la crema ganache, mettere a scaldare in un pentolino sul fuoco, la panna.
Quando inizia a bollire, aggiungere il cioccolato a pezzettini e mescolare bene.
Il cioccolato si deve sciogliere.

Mescolare la crema ganache con la crema pasticcera.

Togliere dal frigo la pasta frolla, tagliate 2/3 per foderare la teglia.
Stendete la frolla fra 2 pezzi di carta forno, poi togliete la carta e foderate la teglia.
Bucare l'impasto con una forchetta, tagliare la pasta in eccesso, mettere la crema al cioccolato e stendere uniformemente con un cucchiaio.
La frolla rimasta la stendiamo e tagliamo delle strisce che andremo a mettere sopra la crema.
In forno a 180 gradi per circa 30-35 minuti (io 40 minuti).
Buon appetito!



Nessun commento:

Posta un commento

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...