lunedì 12 marzo 2012

Timballo di anelletti al forno

Piu sotto la ricetta in italiano

E o reteta traditionala siciliana, o reteta de duminica.
Ce sa zic, un fel de mancare complet, foarte bun!

Ingrediente pentru o tava rotunda de 25 de cm:
600 gr de paste - anelletti
ragù cu mazare (ragù)
4 vinete (va sfatuiesc sa folositi vinete lungi inchise la culoare, nu rotunde sau de alte forme)
3 mozzarelle de 100 de gr fiecare
pesmet (pentru tapetat tava)
parmigiano
ulei pentru prajit (eu combin uleiul de floarea soarelui cu ulei extravergine de masline)

Pastele folosite sunt anelletti
In primul rand avem nevoie de ragù, pregatit ca aici - ragù
Nu e nevoie de tot, ce ramane putem congela.

Vinetele le curatam de coaja, le taiem felii nu chiar subtiri si le prajim in ulei incins.
Le scoatem pe rand si le punem la scurs pe hartie absorbanta.

Am taiat bucati cele 3  mozzarelle si le-am pus la scurs.

In timp ce pastele fierbeau am uns o tava cu putin ulei ev, am presarat cu pesmet, am batut bine tava sa se elimine ce era in exces.
Am tapetat tava cu o parte din feliile de vinete, asa incat bordurile sa fie acoperite.
Pastele trebuie sa fie fierte al dente, deci nu fierte chiar de tot.
Le-am scurs de apa si le-am amestecat cu ragù.

Am pus ceva parmigiano si am amestecat bine din nou.
Am pus jumatate din cantitatea de paste in tava, am nivelat cu lingura, deasupra am pus bucatile de mozzarella, apoi am adaugat restul de paste.

Am acoperit cu restul de vinete.
Am dat la cuptor la 180 de grade timp de 20 de minute. Tavile astea nu inchid chiar cum trebuie, in sensul ca mai curge ulei din tava, picaturi. Asa ca, sfatul meu e sa puneti un alt vas pe nivelul inferior al cuptorului, eventual cu ceva apa in el, in care sa curga uleiul, ca sa nu curga in cuptor.
Am scos din cuptor si am rasturant cu grija pe un platou destul de incapator.


In timp ce pastele erau in cuptor m-am jucat putin cu inelusele de paste :)
Pofta buna!


ITALIANO

Dovrebbe essere un piatto unico. 
A casa mia invece, no. E solo un primo piatto.

Ingredienti per una teglia tonda da 25 cm:
600 gr di anelletti
ragù con pisellini (ragù)
4 melanzane grosse (quelle lunghe di colore scuro, quelle tonde sono meno adatte per essere fritte))
3 mozzarelle da 100 gr ciascuna
pangrattato (per la teglia)
parmigiano
olio per friggere 

Prima di tutto preparare il ragù (ragù).
Pulire le melanzane, tagliarle a fette non troppo sottili e friggerle in olio ben caldo.
Una volta fritte, metterle sulla carta da cucina.
Tagliare a pezzi le 3 mozzarelle e metterle a scolare.
Mentre la pasta bolle, prendiamo una teglia da ciambella la ungiamo con un pò d'olio e la cospargiamo di pangrattato.
Eliminiamo il pangrattato in eccesso e poi rivestiamo la teglia con una parte di melanzane.
La pasta deve essere al dente.
L'ho scolata e l'ho mescolata con il ragù e qualche cucchiaio di parmigiano.
Ho messo metà della pasta nella teglia, sopra ho messo la mozzarella, poi il resto della pasta e ho coperto con le melanzane rimaste.
In forno a 180 gradi per circa 20 minuti. Queste teglie da ciambella, non chiudono tutte bene. Quindi, per non affumicarvi tutta la cucina, meglio mettere al piano inferiore del forno, una teglia con dell'acqua, che possa raccogliere l'olio che verra via dalla teglia dove cucinerà il timballo.
Buon appetito!

Qui sotto, il timballo preparato per la festa della mamma.
Ho aggiunto del prosciutto cotto e ho usato i bocconcini di mozzarella.








6 commenti:

  1. ce bine arata.din asta chiar n-am incercat.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Sa-l incerci ca merita!
      In plus, ce-ti ramane poti reincalzi. Garantat.

      Elimina
  2. arata delicios (chiar daca difera de la reteta originala siciliana.. dar poate e tipic unei regiuni din sicilia si eu nu stiu... unde ai gasit reteta?), arata foarte apetisant, si nu neg ca as incerca cu mare placere versia asta!!!! M'encanata!! ♥

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Vica, e reteta siciliana timbalul, te asigur. Dar difera de la casa la casa, uite de exemplu la Palermo se pune si sos besamel. Eu nu pun.
      Adica fiecare il poate face dupa pofta inimii :).
      Nu am luat reteta de nicaieri. Anelletti sunt paste siciliane, la fel ragù-ul facut cu mazare, la fel vinetele in paste sunt specifice Siciliei. La varianta facuta pentru ziua mamei am pus prosciutto cotto peste mozzarella, la fel cum fac la pastele la cuptor.
      Ma bucur ca-ti place, e intr-adevar delicios, e de sarbatoare!

      Elimina
  3. ahahhah anche da me non è un piatto unico, bravissima Any mi hai riportato a casa con un piatto :-)

    RispondiElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...