giovedì 15 marzo 2012

Rulou din carne de porc cu prune uscate, nuci si cartofi - Arista ripiena di finocchiona, noci e prugne

Più sotto la ricetta in italiano

Cand am luat bucata asta de carne de porc, ma tot gandeam cum s-o fac altfel decat de obicei.
Mi-am scos cartile de bucatarie (n-am multe, da' alea pe care le am le tot rasfoiesc si le citesc de zici ca-s romane :)) si m-am apucat de studiat.
Am dat peste o reteta de muschiulet de porc umplut, in cartea "Scuola di cucina",  pe care eu am adaptat-o.
Eu nu am avut muschiulet, am avut o bucata de carne de porc care cantarea 1,4 kg. 
Am taiat-o si am deschis-o, asa incat s-o pot umple (cartea zice 2 fileuri de porc de 300 de gr fiecare), apoi am pus deasupra o bucata de hartie de copt si am batut-o nitel.
Am pus sare si piper peste carne.
Am facut un amestec din:
- salam finocchiona (cartea zice 80 de gr de pancetta) ca de asta aveam si in plus i-am dat un gust toscan la rulada, cam 120 de gr
- cateva frunze de salvie 
- un catel de usturoi 
- miez de nuca cam 16 mieji (am mai adaugat in afara de ce-i in poza)
- 14 prune uscate (daca sunt prea uscate se pun in apa pana ce-si revin, la mine n-a fost nevoie) 

Toate astea se taie marunt, se amesteca si o parte se pune peste carne. Restul il oprim pentru a umple cartofii si prunele.

Se ruleaza usor.
Se leaga ruloul obtinut, cu ata de bucatarie. Legam bine si capetele carnii sa nu curga din compozitie.
Punem carnea sarata si piparata intr-o cratita pe foc in ulei ev sa se sigileze bine pe toate partile pana prinde culoare.
Adaugam un pahar de vin alb sec si lasam sa se evapore.
Taiem 3 cepe rosii sau mai multe (reteta zice 12 salote intregi) in sferturi si le punem langa carne.
Transferam totul intr-o tava care poate fi pusa la cuptor.
Punem un polonic de supa deasupra si dam la cuptor la 180 de grade la cuptorul incalzit deja, pentru 70 de minute.  
Intre timp luam cateva prune uscate si le umplem cu ce a ramas din amestecul facut initial.
Luam si cativa cartofi (eu am avut numai 3), ii scobim cu instrumentul de scos cotorul la mere si-i umplem si pe ei, ce am scobit nu aruncam, punem in tava mai tarziu.
Dupa ce au trecut cele 70 de minute (in care am intors carnea pe-o parte si pe cealalta) punem in tava alaturi de carne, prunele umplute si carofi umpluti.
Lasam in continuare la cuptor circa 15 - 20 de minute. 
Cand carnea e gata, stingem cuptorul, o lasam sa se odihneasca 5 minute, acoperita cu o folie de staniol.
La final scoatem carnea impreuna cu prunele, cartofii si ceapa pe un  platou, taiem felii si servim



Neaparat sa puneti peste carne sos din tava, e delicios. Eu am pus dupa ce am facut poza, ca sa fie clara. 

E delicios ruloul, e perfect oricarei ocazii!
Pofta buna!

Note:
- in baza cantitatii de carne pe care o aveti la indemana, va reglati cu cantitatea de umplutura.
- daca nu va ajunge umplutura, se poate face imediat in plus, e de-ajuns sa aveti la indemana ingredientele.

ITALIANO

Quando ho comprato quest'arista ho iniziato a pensare come la potrei cucinare, in un modo diverso del solito.
Ho tirato fuori i miei libri di cucina (che non sono molti, ma quelli che ho li leggo come se fossero romanzi :)), e ho iniziato a sfogliarli.
Mi ha attirato l'attenzione questa ricetta. L'ho letta e già sapevo che sarebbe venuto fuori un piatto speciale.
La ricetta originale si trova nel libro di Clerici e Moroni "Scuola si cucina". Io l'ho adattata, in base ai ingredienti che avevo.

Quindi....
Il pezzo di arista che avevo io, pesava 1,4 kg.
L'ho aperta a libro, l'ho coperta con un pezzo di carta da forno e l'ho battuta leggermente.
Ho salato e pepato la carne.
Poi ho preparato la farcia con:
- salame finocchiona circa 120 gr (il libro dice 80 gr pancetta tesa)
- qualche foglia di salvia
- uno spicchio d'aglio
- 16 gherigli di noce (vi regolate in base alla quantità di carne)
- 14 prugne secche denocciolate 
Tutti questi ingredienti per la farcia si tagliano a pezzetti, si amalgamano e metà si mette sopra la carne.
La carne si lega con dello spago di cucina e si mette in una casseruola con olio evo e si fa sigillare da tutte le parti.
Sfumare con un bicchiere di vino bianco, far evaporare e unire 12 scalogni sbucciati e interi.
Io ho usato la cipolla rossa, 3 belle cipolle tagliate a spicchi.
Trasferite il tutto in una teglia da forno  e cuocere a 180 gradi per 70 minuti. Ogni tanto girate la carne.

Nel frattempo, con il resto della farcia, riempiamo 18 prugne secche denocciolate e qualche patata. Ho praticato un foro nelle patate sbucciate con l'aiuto di un levatorsoli e poi gli ho riempite.

Una volta che sono passati i 70 minuti di cottura della carne, aggiungiamo nella teglia le prugne e le patate farcite.
Cuociamo per altri 15 - 20 minuti.
A cottura ultimata far riposare la carne coperta per 5 minuti, quindi la sleghiamo, la affettiamo e la disponiamo su un vassoio contornata dalle cipolle, dalle prugne farcite e dalle patate.
Ci sta benissimo sopra la salsa formata nella teglia.

A noi e piaciuta tantissimo, e perfetta per ogni occasione!
Buon appetito!

Note:
- in base alla quantità di cane che avete, vi regolate con la farcia.
- fate lo stesso con le prugne e le patate da riempire.
- se la farcia non basta, si fa subito a fare un altro pò, basta avere a disposizione gli ingredienti.



2 commenti:

  1. Cred ca o sa-ti salvez tot blogul !:))
    Preparatele sunt ...fara cuvinte !
    Bravo !

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ahahaha :))) eu ma bucur enorm de mult ca-ti place la mine!
      Bine-ai venit si serveste cu incredere!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...