lunedì 25 giugno 2012

Tort de mere cu parfum de levantica - Torta di mele al profumo di lavanda

Più sotto la ricetta in italiano

V-am povestit acum ceva vreme despre zaharul aromatizat cu levantica.
Abia asteptam sa desfac borcanul, sa las miresmele sa iasa afara si sa-i gasesc un dulce pe masura.
In primul rand l-am cernut, apoi l-am pus din nou in borcan. Florile nu le-am aruncat, ca aveam nevoie si de ele.
Apoi m-am tot gandit ce sa fac, de fapt ma gandeam de cand l-am pus la odihna. Vroiam muffins, apoi m-am razgandit.
N-am regretat,  pentru ca e atat de pufos si de bun tortul asta, ca trebuie deja sa-l refac.
Voi puteti sa-l faceti cu sau fara zahar cu levantica. Tot e bun. Pufosenie de aluat.

Ingrediente pentru o tava rotunda de 24 cm:
370 gr mere cubulete (greutatea merelor deja curatate)
160 gr faina
225 gr zahar aromatizat cu levantica
180 gr unt (la temperatura camerei)
3 oua
1 plic de praf de copt

Pentru crema:
500 gr lapte
100 gr zahar aromatizat cu levantica
2 oua
40 gr faina
30 gr flori de levantica

Se curata merele, se taie cubulete si se pun intr-o tigaie cu o lingura de zahar, pentru 2 minute.
Se lasa la racit.
Se amesteca la mixer untul, zaharul si ouale, pana ce-si dubleaza volumul.
Se adauga faina cernuta amestecata cu praful de copt si se amesteca in continuare cu mixerul, pana ce faina e absorbita de aluat.
Se unesc merele si se amesteca cu o lingura.
Se pune compozitia in tava unsa cu unt si tapetata cu faina si se da la cuptor (preincalzit) la 180 de grade pentru circa 45 de minute.
Se lasa la racit, dupa care se pudreaza cu zahar pudra.

Crema
Se pun florile de levantica la infuzat in lapte pentru cateva minute, se scot si se strecoara laptele. 
Eu am folosit florile din borcanul cu zahar.

Se amesteca toate ingredientele (laptele,  zaharul, ouale si faina) intr-o cratita cu un tel, apoi se pune cratita pe foc si se amesteca in continuu pana ce incepe sa fiarba si deci ajunge la 90 de grade.
Cand crema incepe a se ingrosa, se ia de pe foc si se lasa la racit.
Se taie tortul felii si se serveste cu o lingura doua de crema.





Pofta buna!

ITALIANO

Vi ricordate il mio baratolo con  lo zucchero alla lavanda?
Finalmente l'ho aperto e non vedevo l'ora di trovarli un dolce su misura.
Prima di tutto l'ho setacciato e l'ho rimesso poi nello stesso baratolo.
I fiori gli ho messo da parte perché mi sono serviti per la crema.
Ma che dolce fare con questo meraviglioso zucchero? Inizialmente pensavo ai muffins, ma poi ho scelto la torta di mele.
Devo dire che è venuta benissimo ed è da rifare. Ovviamente con lo zucchero aromatizzato ha qualcosa in più, ma viene bene lo stesso anche con dello zucchero normale. E soffice, buona e finisce subito!

Ingredienti per una teglia rotonda di 24 cm:
370 gr mele a cubetti (il peso delle mele già sbucciate)
160 gr farina
225 gr zucchero alla lavanda
180 gr burro (a temperatura ambiente)
3 uova
1 bustina di lievito per dolci

Per la crema:
500 gr latte
100 gr zucchero alla lavanda
2 uova
40 gr farina
30 gr fiori di lavanda

Pulire le mele, tagliarle a cubetti e metterle in una padella a stufare con un cucchiaio di zucchero. Lasciare raffreddare.
Montare il burro con lo zucchero e le uova finché non risulterà un composto ben gonfio.
Setacciare la farina e il lievito, aggiungerli al composto e mescolare sempre con le fruste elettriche finché tutti gli ingredienti sono amalgamati.
Unire le mele e mescolare con un cucchiaio.
Mettere il composto nella teglia unta di burro e cosparsa di farina.
Infornare a 180 gradi per circa 45 minuti.
Lasciare raffreddare la torta e cospargere di zucchero a velo.

La crema
Mettere tutti gli ingredienti in una casseruola sul fuoco e mescolare bene con una frusta.
Cuocere a 90 gradi, mescolando di continuo.
Quando la crema si è addensata, togliere dal fuoco e far raffreddare.
Servire la torta accompagnata da un cucchiaio di crema.
Buon appetito!



30 commenti:

  1. Wow...superb!! Parca-i si simt parfumul :)
    Pozele sunt minunate. Felicitari!!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Multumesc Olguta, ma incurajezi mereu in ceea ce priveste pozele si-ti multumesc din suflet!

      Elimina
  2. Io ne ho sempre un po' di quello zucchero e mi chiedevo come finirlo. Adesso lo lo :) E so anche che dovrò fare un'altra "visita" al cespuglio di lavanda della mia amica ^_^ Un bacione, buona settimana

    RispondiElimina
    Risposte
    1. E' meraviglioso questo zucchero! Lo faro spesso sicuramente!
      La torta è soffice, buona, te la consiglio!

      Elimina
  3. Un deliciu parfumat .
    Nici nu-mi pot inchipui cum m-as fi oprt din mancat . :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Eu m-am oprit de rusine, ahahahaha! Si-apoi tot ii dadeam tarcoale, pana cand am zis...stii ceva? ca sa nu ne mai invartim pe langa platou, o dam gata!

      Elimina
  4. Fain tortul , se vede clar pufosenia lui . Nu am incercat zaharul lavandat inca , dar m-a impins curiozitatea sa fac extract de levantica , asa cum am facut si extract de vanilie . Totusi , nu-mi place , ieri am desfacut sticla si miroase a parfum :)) Cred ca m-am specializat pe altceva :))

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Dorina, ti-l recomand e super aromat da aluatului ceva in plus.
      Si cu extractul ce-o sa faci? Eu zic sa-l probezi, n-are de ce sa fie rau!

      Elimina
    2. Nu stiu ce-o sa fac cu extractul , mi-e teama sa nu dea gust aiurea , sa-mi spuna ai casei ca am varsat parfumul in aluat :))

      Elimina
    3. :)))))) Inseamna ca-i puternic tare!!

      Elimina
  5. Chiar ma gandeam cand o sa vad ceva cu bunatatea aceea de zahar cu aroma de lavanda. Arata super fain, Any. Chestia aia pentru praji mi se pare cunoscuta ;). Are si a ta floricele si capac? :P Pupici

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Abia am asteptat sa incerc zaharul si a fost o surpriza placuta.
      Platoul e exact exact ca al tau, cu floricele si capac :)!

      Elimina
  6. Am si eu o reteta asemanatoare,stiu cat de pufos este.Al tau are o aroma deosebita,grozava ideea cu zahar aromat!Pupici multi!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci Flory, ma bucur ca-ti place! Te pup si eu!

      Elimina
  7. Stii ca si pe mine ma batea gindul sa fac o prajitura cu mere, ca tot mai am din astea... A ta pare frageda tare, daca ma lasa caldura sa deschid cuptorul, ma dau si eu la merele din dotare... Pupici !

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Eu mai bine deschid cuptorul vara decat aragazul, nu stiu de ce.
      E frageda sa stii, mnerita facuta :).

      Elimina
  8. Mmmmmm, altceva nu pot spune! Lecker!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Maya mea draga, ma bucur ca ti se pare lecker. Iti trimit virtual o felie!

      Elimina
  9. Risposte
    1. Grazie Fede, la devo rifare perché e veramente buona!

      Elimina
  10. Ador tot ce este legat de mar:X! Imi place tare mult reteta ! Pupici

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Si eu la fel, ador dulciurile cu mere! Ma bucur ca-ti place, pe curand!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...