domenica 3 giugno 2012

Semifreddo al caffè

Più sotto la ricetta in italiano

Reteta am vazut-o la Federica si in circa o ora aveam deja semifreddo in congelator. Foarte bun.
L-am facut deja a doua oara si va fi una dintre retetele verii.
Eu l-am facut intr-o tava de chec de 30 cm lungime si am completat pe farfurie cu un sos de ciocolata.

Ingrediente:
500 ml smantana proaspata de frisca
24 gr nescafè mocaccino (3 plicuri) sau cappuccino

Pentru bezeaua italiana:
2 albusuri
100 gr zahar
50 ml apa
5 picaturi de lamaie

amaretti

Pentru sosul de ciocolata:
150 gr ciocolata amara
20 gr unt moale
100 gr lapte
1 plic de zahar vanilat

Se pun la incalzit, intr-un ibric, zaharul cu apa si picaturile de lamaie. Trebuie sa ajunga la 121 de grade.
Albusurile se bat si se adauga usor usor siropul (exact cum facem cu uleiul la maioneza).
Cand bezeaua luceste, se pune deoparte. Nu se va intari.
Se bate smatana de frisca si se adauga cafeaua.

Se amesteca bezeaua cu frisca, amestecand usor de jos in sus.
Se tapeteaza tava cu folie transparenta si se toarna jumatate de compozitie.
Se maruntesc amaretti (eu am pus la ochi, dar data viitoare o sa pun mai multi) si se pun deasupra pe toata suprafata.
Se toarna restul compozitiei, se inchide cu folie transparenta si se da la congelator pana ce se intareste.

Eu am facut si un sos de ciocolata, care a fost super, pus deasupra in farfurie.
Se macina ciocolata si se amesteca cu restul ingredientelor. 
Se fierbe la 50 de grade, amestecind in continuu, pentru cateva minute.
Pofta buna!

ITALIANO

La ricetta l'ho vista sul blog di Federica e già l'ho fatta due volte. Sicuramente sarà una delle ricette di quest'estate, a casa mia.
Io l'ho fatto in una teglia da plumcake e ho completato la fetta con una salsa al cioccolato.

Ingredienti per una teglia da plumcake di 30 cm:
500 ml panna fresca da montare
24 gr nesacafè mocaccino (3 bustine)

Per la meringa italiana:
2 albumi
100 gr zucchero
50 ml acqua
5 gocce limone

amaretti

Per la salsa al cioccolato:
150 gr cioccolato fondente
20 gr burro morbido
100 gr latte intero
1 bustina vanillina

Mettere in un pentolino lo zucchero con l'acqua e le gocce di limone e portare a bollore, a 121 gradi.
Montare i albumi e aggiungere piano piano, a filo, lo sciroppo.
Quando la meringa è lucida, è pronta.

Montare la panna e aggiungere il nesscafè mocaccino.
Mescolare la meringa con la panna, mescolando piano piano dal basso verso l'alto.
Foderare una teglia da plumcake con pellicola trasparente, versare metà del composto, aggiungere dei amaretti sbriciolati e completare con l'altra metà del composto.
Mettere in congelatore e lasciare indurire.
Io ho fatto una salsa al cioccolato e devo dire che ci stava benissimo sopra!!!
Tritare il cioccolato e mescolarlo con il resto degli ingredienti.
Cuocere a 50 gradi per qualche minuto, mescolando di continuo.
Buon appetito!


30 commenti:

  1. Federica è sempre un portento e tu non sei certo stata da meno :) Da caffeinomane in tutte le salse mi fa una gola quel piattino! Baci, buona settimana

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Fede, ti ringrazio tantissimo per i complimenti! E' gia la seconda volta che lo faccio e ci saranno tante altre, sicuramente.
      Buona settimana anche a te e grazie di nuovo!

      Elimina
  2. Harnicuto.Cu siguranta e tare bun.
    Sa ai o saptamana faina.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Da Micule, harnicuta la facut, dar si la mancat :)))))!
      Te pupez, o saptamana buna si tie!

      Elimina
  3. Nu am facut niciodata semifreddo . Trebuie sa incerc si eu

    RispondiElimina
    Risposte
    1. S eu l-am facut pentru prima data si am repetat imediat.

      Elimina
  4. Yummy! Pare a fi foarte bun :). O saptamana frumoasa.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci mult de tot Diana, o saptamana cat mai frumoasa si tie iti doresc!

      Elimina
  5. vengo a trovarti e trovo questa delizia, a quest'ora ne mangerei una bella fetta, baci

    RispondiElimina
  6. sa spun, sa nu spun?:)
    Da spun, cu asta m-a lovit la corazon,daca spui cafea si mai spui si semifreddo , m-ai descris :))
    Arata tare bine.Cand se mai incalzeste afara o sa fac si eu , momentan ploua de ieri aproape non stop :(

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci, ma bucur muuuuuult de tot ca-ti place.
      Stratul de amaretti e perfect, se pupa de minune!

      Elimina
  7. E cu cafea? e inghetata?Sigur imi place.Sa vina vara, mie nici ca-mi pasa!

    RispondiElimina
  8. Nici nu ma gandeam ca se face atat de rapid si usor. Si mai e si cu cafea. Mmmm!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Si eu aveam impresia ca e mai greu de facut, insa a mers foarte repede :)!

      Elimina
  9. Risposte
    1. Thanks Akila, I will prepare a receipe for you!

      Elimina
  10. Mmmm...delicios! Imi ploua in gura!

    RispondiElimina
  11. Trebuie sa-l incerc si eu,arata grozav iar combinatia este pe placul meu.Bacioni

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Flory e excelenta combinatia asta, eu chiar am sa fac stratul de amaretti mai gros data viitoare. Te pupez!

      Elimina
  12. Arata grozav. iar aromele sunt minunate!

    RispondiElimina
  13. wowwwwwwwwwwww Any Grazieeeeeeeee!!! grazie della fiducia mi fa tanto piacere!!! ma sai che sei proprio brava? cucini tante tante belle e buone cose!!!
    inserisco il tuo link nel mio!!grazie!un abbraccio!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie mille Fede per i complimenti...veramente!
      E questo è l'inizio, perché hai un sacco di belle ricette che mi aspettano!
      Un abbraccio, a presto!

      Elimina
  14. Mmmmm, asta fac si eu, doar sa apara si olea' de soare prin ograda noastra!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. E superb bun Maya, eu astept sa-l fac iar. Iese o tava de chec lunga 30 cm, deci multe felii, iar in caz de musafiri e un desert excelent

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...