giovedì 21 giugno 2012

Strawberry curd

Più sotto la ricetta in italiano

Am vazut la Diana reteta asta si am zis ca trebuie neaparat s-o fac.
Nu am regretat deloc, e divina crema asta, o mananci cu lingurita si alta nu. Faceti cantitate dubla!

Ingrediente:
500 gr capsuni
100 gr zahar brun
60 gr unt
2 oua mari

Capsunile spalate se taie in 4 si se pun intr-o cratita cu 2 linguri de apa, se acopera cu un capac si se lasa pe foc pana ce se inmoaie. Circa 5 minute.

Se pun apoi fructele si siropul intr-o sita, pusa la randul ei deasupra unei cratite. Pasam fructele cu ajotorul unei linguri.
Cratita se pune in alt vas, asa incat sa fiarba la bainmarie, insa apa nu trebuie sa atinga fundul cratitei in care avem compozitia de capsuni. 
Se adauga zaharul, ouale batute initial si untul bucatele. Se amesteca la foc mediu, pana ce toate ingredientele sunt incorporate si untul s-a topit.

Se amesteca energic pret de 10 minute pentru a evita ingrosarea cremei, apoi se mareste flacara si se amesteca pentru alte 10 minute pana in momentul in care crema incepe a se ingrosa.
Se opreste focul, se pune crema intr-un borcan sterilizat si se pastreaza la frigider pentru circa 2 luni. Eu l-am pus intr-un recipient ca s-a mancat rapid cu un semifreddo.

Pofta buna!

ITALIANO

La devo assolutamente fare, mi sono detta, quando ho visto questa ricetta a Diana.
E' stupenda questa crema, fate doppia dose perché non ve ne pentirete!

Ingredienti:
500 gr fragole
100 zucchero di canna
60 gr burro
2 uova grandi

Lavare le fragole, tagliarle in quarti e metterle in una casseruola coperta con 2 cucchiai d'acqua, a fuoco dolce finché diventano morbide. Circa 5 minuti. 
Setacciare poi con l'aiuto di un cucchiaio, la frutta assieme al suo sciroppo.
Mettere la casseruola con il composto ottenuto a fuoco medio a bagnomaria, facendo attenzione che l'acqua non tocchi il fondo della casseruola.
Aggiungere lo zucchero, le uova sbattute e il burro a pezzettini. Mescolare finché tutti gli ingredienti sono amalgamati e il burro si è sciolto.
Mescolare energicamente per 10 minuti in modo da evitare che la crema addensi, poi alzare la fiamma e mescolare per altri 10 minuti fino a quando la crema inizia a addensare.
Spegnere il fuoco e mettere la crema in un barattolo sterilizzato.
Si conserva in frigo per circa 2 mesi.
Io l'ho messa in un recipiente perché l'abbiamo consumata nel giro di qualche giorno, sopra un buon semifreddo.
Buon appetito!


17 commenti:

  1. Delicioasa foc.
    O sa fac si eu una din asta si nu o sa ma las pana nu o termin de mancat, acolo pe loc :)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ahahaha :))!
      Eu nu mai mancasesm niciodata si chiar mi-a placut foarte tare.
      A fost exact pe gustul meu, de zahar, tot absolut.

      Elimina
  2. Foarte bun si cu capsuni, eu am facut cu maracuja.Chiar ar tb sa vad daca gasesc unele frumoase sa refac reteta.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Si eu vreau sa mai incerc cu alte fructe si nu in ultimul rand cu lamaie :)!

      Elimina
  3. Io penso che lo mangerei tutto a cucchiaiate prima di poterlo usare per altro! Ha un colore bellissimo. Bacioni

    RispondiElimina
    Risposte
    1. In verità, c'è questo rischio :)))!
      Grazie Fede, a presto!

      Elimina
  4. devo dire che è una ricetta particolarmente invitante

    RispondiElimina
  5. mi è partito il messaggio senza finirlo, volevo aggiungere che è una crema troppo golosa io vado matto per il lemon curd ma con le fragole non l'ho mai provato

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Devo provare il lemon curd, sicuramente mi piacerà molto.
      Ti assicuro che anche questo con le fragole, vale la pena farlo!

      Elimina
  6. Chiar daca nu mai gasesc capsune am sa-ncerc cu alte fructe,cu siguranta a fost un deliciu!Pupici

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Si eu vreau sa incerc cu alte fructe ca a fost prea bun!

      Elimina
  7. Ma bucur mult ca v-a placut Any. Yum!!! De facut si cu alte fructe. Pupici

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ne-a placut mult si chiar o sa-l refac si cu alte fructe!

      Elimina
  8. Astazi o incerc si eu...Stiam ca am vavzut-o la tine si nu mai dadeam de ea...O sa-ti dau de stire! Pupicei!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Gela sa stii ca e tare bun si sper sa-ti placa si tie! Te pup draga mea!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...