martedì 19 giugno 2012

Chec sarat cu masline si rosii seci - Cake salato con olive e pomodorini secchi

Più sotto la ricetta in italiano

Inainte de Craciun, impreuna cu o cutie de cereale, era in oferta o carticica mica cu retete. "Ricette coi fiocchi per il tuo Natale" se intituleaza si am gasit in ea rasfoind-o, o multime de retete, una mai simpla decat alta si delicioase.
Un chec rapid si bun pe care eu l-am facut deja de cateva ori.
Se poate prepara cu o zi inainte, e la fel de bun.

Ingrediente pentru o tava de 30 cm x 10 cm:
200 gr faina cu agent de crestere
1 lingurita praf de copt
120 ml ulei extravirgin de masline
120 ml lapte
50 gr parmigiano
100 gr masline fara samburi
35 gr rosii seci
4 oua

Se amesteca ouale, laptele si uleiul.
Se adauga faina cernuta impreuna cu praful de copt, pe rand, cu o lingura. Se amesteca bine cu un tel, asa incat sa rezulte o compozitie fara cocolosi.
Se unesc si cele 50 gr de parmigiano razuit, maslinele taiate rondele si rosiile taiate bucatele.
Se amesteca cu o lingura si se toarna intr-o tava de chec de 30 cm lungime, tapetata cu hartie de copt.
Se da la cuptor (preincalzit) la 175 de grade pentru circa 45 de minute.




Pofta buna!

ITALIANO

Un cake veloce e gustoso che io ho già cucinato varie volte.
La ricetta l'ho trovata in un piccolo libro allegato alla scatola di cereali :"Ricette coi fiocchi per il tuo Natale".
Si può preparare benissimo il giorno prima.

Ingredienti per uno stampo di 30 cm x 10 cm:
200 gr farina auto lievitante
1 cucchiaino di lievito per torte salate
120 ml olio extravergine di oliva
120 ml latte intero
50 gr parmigiano grattugiato
100 gr olive denocciolate
35 gr pomodori secchi
4 uova

Mescolare le uova, il latte e l'olio.
Aggiungere la farina setacciata con il lievito, a cucchiaiate, amalgamando con una frusta in modo da ottenere un impasto senza grumi.
Unire il parmigiano, le olive tagliate a rondelle e i pomodorini tagliati a pezzettini.
Versare nello stampo foderato di carta forno e cuocere a 175 gradi per 45 minuti circa.
Buon appetito!

32 commenti:

  1. Adoro i cake salati e il tuo ha un aspetto splendido! :-)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie Assunta, anch'io li preparo e li mangio con piacere :)!

      Elimina
  2. il trec si pe asta pe lista, ca suna super bine.
    Te pup cu drag.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ma bucur ca-ti place Micule! Te pupez cu drag si eu!

      Elimina
  3. E per non smentire il titolo del libretto, è proprio un cake coi fiocchi :) Ricco e gustoso. Bacioni, buona giornata

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie Federica, sei sempre molto gentile! Un abbraccio, a presto!

      Elimina
  4. Mi piace moltissimo la tua ricetta, la farò al più presto, brava

    RispondiElimina
  5. Aluaturile sunt printre preferate,arata super asa pufos,ma inscriu la o feliuta macar,,,yamiii!!
    o zi frumoasa!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Cu multa placere iti ofera si doua feliute, Mirela!

      Elimina
  6. Ce fain arata . Mie imi plac mult checurile sarate , sunt bune si arata bine pe un platou de aperitive .

    RispondiElimina
    Risposte
    1. In plus, se fac rapid si avantaj ca se pot prepara cu o zi inainte.
      Merci Dorina :)!

      Elimina
  7. Ce buuun! Fac si eu des ceva asemanator doar ca folosesc unt in loc de ulei si mai pun si branzica...asa ca un soarec ce sunt. Fain, Any. Brava!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci Diana! Sunt bune in toate combinatiile posibile!

      Elimina
  8. Ce-mi plac checurile de genul asta! Se pot face din timp si congela, iar cand ai nevoie de ele numai le incalzesti :)
    Super fotografii, Any!! Parca as intinde mana sa iau o felie :P

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci Olguta de complimente, as vrea eu sa le fac mai frumoase pozele, dar am avut prea putin timp in ultima perioada de dedicat pasiunilor mele. Incet incet :)!
      Si mie imi plac checurile astea si abia astept sa incerc si alte combinatii!

      Elimina
  9. Trebuie sa-l incerc,mie imi plac aperitivele astea!Pupici

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Flory sa stii ca e bun, apoi poti face o multime de combinatii! Te pup.

      Elimina
  10. Tare interesant si chiar simplu de facut.Il pun pe lista sa-l fac de ziua dl-lui ;)

    PS: caldura mare la voi, nu?Acum vreo 2 zile am inteles ca erau 40, sau cel mult la Catania.

    RispondiElimina
    Risposte
    1. E simplu rau de tot si bun tare.
      Aici e foarte cald, dar am inteles ca mai tine pana maine canicula asta.

      Elimina
  11. Ma servesc si eu cu o felie!Arata tare pufos!coxo

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Te servesc cu placere, cu mai multe felii, nu numai cu una :)!

      Elimina
  12. ottimo questo plumcake salato!!
    lo voglio assolutamente provare
    grazie
    un abbraccio
    anna

    http://profumidipasticci.blogspot.it

    RispondiElimina
  13. Imi place mult cum arata si desigur este o bunatate.Te pup!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Merci mult de tot, te servesc virtual cu tot dragul!

      Elimina
  14. O idee de aperitiv tare buna .
    Si imi place ca se mai poate "broda" ,adaugand si alte combinatii de ingrediente .:)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Il poti "broda" cum vrei tu. Eu abia astept sa-l fac cu salam.

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...