mercoledì 28 maggio 2014

Insalata di patate - Salata orientala

Mai jos reteta in limba romana

L'insalata di patate o l'insalata orientale, è un piatto molto conosciuto in Romania. Ci sono due versioni, invernale e estiva, che poi ognuno personalizza in base al proprio gusto.
D'inverno è consumata soprattutto nel periodo che precede il Natale, nel periodo di Quaresima, perché non contiene prodotti di origine animale. L'ingrediente principale sono le patate e per un insalata classica si usano anche le olive, la cipolla (preferibilmente rossa) e i cetrioli sott'aceto.
Anche se l'estate è alle porte, io oggi ho fatto la versione invernale che ho arricchito con del tonno sott'olio. Se non volete usare il tonno, potete usare delle uova bollite e poi tagliate a rondelle, mais in scatola, ecc. 
E' veloce da fare e nutriente. Si conserva in frigorifero e vi assicuro che d'estate (non solo d'inverno) è meravigliosa!! Secondo me è ideale per un buffet oppure per un pranzo fuori casa.
Non vi do quantità fisse, fate a occhio come me!
Presto vi farò vedere la versione estiva!

Ingredienti:

patate
cipolletta
tonno sott'olio
olive nere
cetrioli sott'aceto
olio extravergine di oliva
aceto
sale
pepe

Mettere il tonno a scollare.

Lavare le patate e metterle a bollire con la buccia, in abbondante acqua salata, facendo attenzione a non farle sfaldare. Una volta bollite scolarle e lasciarle raffreddare. Poi vanno sbucciate e tagliate a cubetti.
Tagliare la cipolletta a julienne e i cetriolini a rondelle.



Mescolare quindi le patate, la cippoletta, i cetriolini, le olive (denocciolate), il tonno, aggiungere olio extravergine di oliva, aceto, sale (assaggiate prima) e pepe. Mescolare e servire. 
Buon appetito!







Româna

Toata lumea cunoaste salata orientala, nimic nou, asa-i?

Chiar daca e aproape vara, eu am facut azi varianta de iarna! Aveam toata ingredientele la indemana, asa ca am purces la treaba. Salata asta e buna in orice sezon si oricind, nu numai in perioada postului. Fiecare o poate personaliza dupa placul inimii, e rapida, satioasa si se face cu ce are omul prin camara. 

Ingrediente:

cartofi
ceapa 
ton in ulei
masline negre
castraveti in otet
ulei extravirgin de masline
otet
sare
piper

Se pune tonul la scurs.

Se spala cartofii si se pun la fiert cu coaja, in apa sarata, avind grija sa nu se zdrobeasca la fiert. Dupa ce au fiert, se scurg de apa, se lasa deoparte sa se raceasca, iar apoi se curata de coaja si se taie cuburi.
Se taie ceapa julienne si castravetii rondele.
Se amesteca cartofii, ceapa, castravetii, maslinele (fara samburi), tonul si se adauga ulei, cateva picaturi de otet, sare (gustati intai) si piper. Se amesteca si se serveste.
Pofta buna!






venerdì 23 maggio 2014

Pasta con il cavolfiore - Paste cu conopida


Mai jos reteta in limba romana

Guardando la cronologia dei ultimi post qui sul blog, mi sono resa conto che dalle ultime otto ricette postate, ben sei sono di pasta!
Oggi una pasta semplice semplice, che mi ha insegnato mio suocero, tanti anni fa. Una pasta molto particolare, ma nello stesso tempo, come dice mio marito, spettacolare! 
Gli spaghetti vanno messi a bollire spezzati a metà e poi una volta uniti agli altri ingredienti, vanno rosolati in padella. 
Provatela, non ve ne pentirete!

Ingredienti per 2 persone:
1 cavolfiore (non era né troppo grande, né troppo piccolo e comunque non l'ho usato tutto)
2 sottilette (cremose)
olio extravergine di oliva
4 spicchi d'aglio
parmigiano reggiano grattugiato
sale
pepe
spaghetti

Pulire il cavolfiore, tagliarlo a cimette e metterlo a bollire in abbondante acqua salata.
Una volta bollito (al dente) scollarlo, tagliarlo a spicchi più piccoli e metterlo da parte.
In una padella, mettere qualche cucchiaio di olio extravergine di oliva, i 4 spicchi d'aglio puliti e interi e lasciare rosolare. Togliere poi l'aglio e buttarlo, aggiungere il cavolfiore tagliato a spicchi, pepare e lasciare rosolare.





Mettere a bollire gli spaghetti precedentemente spezzati a metà e una volta cotti al dente, aggiungerli nella padella e mescolarli con la pasta.
Adagiare sopra le due fette di sottilette a pezzetti e mettere poi abbondante parmigiano grattugiato.





Mescolare il tutto e lasciare sul fuoco a rosolare da tutte le parti per un bel po'. La pasta deve avere un bel colorito, anche di più di quello che si vede nelle mie foto.



Impiattare e servire.
Buon appetito!





Româna

Mi-am dat seama uitandu-ma pe blog, ca din cele opt retete postate in ultimul timp, sase sunt de paste.
Azi iar paste, o reteta invatata de la socrul meu acum multi ani si care la noi acasa are mare cautare!

Ingrediente pentru 2 persoane:
1 conopida (nu era nici mica, dar nici mare si oricum n-am folosit-o toata)
2 felii de branza topita
ulei extravirgin de masline
4 catei de usturoi
parmigiano reggiano razuit
sare
piper
spaghetti

Se taie conopida buchete si se pune la fiert in apa cu sare.
Dupa ce a fiert ("al dente") se taie in buchetele mai mici si se lasa deoparte.
Intr-o tigaie se pun cateva linguri de ulei de masline si cei 4 catei de usturoi curatati si lasati intregi. Se lasa la foc mic pana ce usturoiul incepe sa sfarie, apoi se scoate si se arunca.
In tigaie se adauga conopida, se pipareaza si se lasa la foc mic amestecind mereu, pana ce prinde culoare.
Se pun pastele la fiert (spaghetti care se rup pe jumatate) si cand a fiert "al dente" se scurg de apa si se pun in tigaia cu conopida.
Se adauga feliile de branza topita rupte bucatele, parmigiano razuit si se amesteca. Se lasa pe foc pe toate partile pana ce capata culoare, pastele trebuie sa se perpeleasca pe toate partile. 
Se pun apoi pe farfurii si se servesc cu mare pofta!



mercoledì 21 maggio 2014

Pasta con piselli, asparagi e pancetta - Paste cu mazare, sparanghel si pancetta

Mai jos reteta in limba romana

Ciao a tutti!!!!
Dopo il tiramisù così cioccolatoso del ultimo post che avete apprezzato in tanti, oggi vi ho portato un ottimo primo piatto primaverile. Amo il verde, mi sa di primavera, di freschezza e mi piace ritrovarlo anche nei piatti che cucino. E mai come quest'anno ho cucinato così tante fave, asparagi, carciofi e piselli!!! E ancora non ho finito!
Questo è un piatto semplicissimo, mi è piaciuto molto l'abbinamento piselli e asparagi e quindi eccolo qui, vi offro una bella porzione anche a voi! 

Ingredienti:
piselli freschi
1 mazzetto di asparagi
1 cipollotto
olio extravergine di oliva
pancetta
brodo vegetale (o acqua)
sale
pepe
peperoncino
pasta 

Sgranare i piselli, pulire e tagliare il cipollotto a julienne, pulire e tagliare gli asparagi.
Mettere il tutto in una padella con qualche cucchiaio di olio extravergine di oliva e lasciare sul fuoco per circa un minuto. Aggiungere del brodo, sale, pepe, peperoncino e lasciare cucinare le verdure. All'occorrenza unire ancora un mestolo di brodo.




Una volta cotte le verdure, aggiungere la pancetta tagliata a dadini e precedentemente rosolata.


Unire la pasta cotta al dente, mescolare e impiattare. Servire con una spolverata di parmigiano grattugiato. Io tante volte la preferisco senza, mi piace sentire gli aromi delle verdure senza coprirli con il formaggio. 
Buon appetito!





Vi lascio anche qualcosa di dolce, un cake alle carote e nocciole (questa volta ho voluto provarlo con le nocciole al posto delle noci), buonissimo e di una consistenza perfetta! Lo faccio sempre quando ho delle carote da consumare e vi posso garantire che anche dopo 3 giorni, sembra appena fatto, non è stoppacioso ed è perfetto per colazione e merenda.
Ringrazio tutti voi per l'affetto che mi dimostrate sempre, per la vostra gentilezza e per le belle parole che mi lasciate qui nella mia cucina virtuale!
La ricetta qui.


Româna

Dupa tiramisù-ul ciocolatos din ultimul post, azi va rasfat cu paste. Paste cu aroma de primavara! 
Ador verdele, ador primavara si imi place s-o regasesc si in farfurie. Anul asta am gatit la greu bobi, anghinare, mazare, sparanghel si inca nu am terminat! Sau mai bine zis inca nu ne-am saturat de toate bunatatile astea.

Ingrediente:
mazare proaspata (nu am cantitati, la ochi)
1 buchet de sparanghel
1 ceapa verde
ulei extravirgin de masline
pancetta (sau kaiser)
supa vegetala (sau apa)
sare
piper
fulgi de peperoncino
paste

Se extrage mazarea din pastai, se curata si se taie ceapa julienne, se curata si se taie sparanghelul. Se pun intr-o tigaie cu cateva linguri de ulei extravirgin de masline si se lasa la foc domol pentru un minut.
Se adauga supa, sare, piper, fulgi de peperoncino si se lasa la fiert. Se adauga supa din cand in cand, daca e nevoie.
Cand legumele sunt fierte, se adauga pancetta (sau kaiser) taiata bucatele si perpelita initial.
Se adauga si pastele fierte "al dente", se amesteca si se serveste apoi cu parmigiano razuit sau fara.
Eu de obcei le prefer asa natural, imi place sa simt gustul legumelor fara sa pun branza deasupra.
Pofta buna!



Va las si ceva dulce, un chec cu morcovi si alune (de data asta am folosit alune in loc de nuci), foarte bun si cu o textura perfecta!
Il fac mereu cand am morcovi care trebuie consumati si va pot garanta ca si dupa trei zile e perfect ca-n prima zi, zici ca abia ce a fost facut.
Reteta aici.






venerdì 16 maggio 2014

Tiramisù al cioccolato - Tiramisù cu ciocolata

Mai jos reteta in limba romana


Se non avete mai provato il tiramisù al cioccolato, provatelo perché è spettacolare. Gli amanti del cioccolato e non solo, saranno stregati da questa delizia.  
E' tanto tempo che volevo mettere la ricetta passo per passo e finalmente sono riuscita. Due cose vi voglio dire, importanti: le due creme (al cioccolato e al mascarpone) vanno unite e mescolate con una spatola, dal basso verso l'alto, e non con la planetaria, assolutamente no. Poi, mi sento di dirvi di non lavorare troppo la crema al mascarpone, per non rovinarla. Parlo dalla mia propria esperienza :)! 
La ricetta originale prevede metà delle quantità scritte da me per quanto riguarda la crema al cioccolato e la crema al mascarpone (non so però che misura ha la teglia che ha utilizzato la ragazza dove ho preso la ricetta). 
Io preferisco fare come spiegato sotto, con la crema avanzata faccio dei bicchierini, 1/2 panna cotta e 1/2 crema tiramisù. Oppure potete fare un tiramisù ancora più grande, magari rettangolare (se avete la forma adatta).
Vi consiglio di prepararlo il giorno prima, è veramente uno spettacolo! L'ultima foto e fatta il giorno dopo (dopo 24 ore dalla preparazione) e il dolce era perfetto!!
La ricetta l'ho presa qui.


Sonia l'ha provato e la sua versione senza glutine e con il pan di spagna al posto dei savoiardi, la potete vedere qui.
Paula l'ha provato e la sua versione con crema al mascarpone, cioccolato e meringa italiana, la potete vedere qui.

Ingredienti per un tiramisù rotondo di 25 cm
Per la crema al cioccolato:
300 ml latte
90 gr zucchero a velo 
100 gr cacao amaro
100 gr burro
200 gr cioccolato fondente

Per la crema al mascarpone:

8 tuorli
160 gr zucchero a velo
1 kg mascarpone


Inoltre:
30 savoiardi circa
300 ml caffè espresso (amaro)
100 ml liquore (io liquore a cioccolato Venchi)
cacao 

Prima di tutto fare il caffè e lasciarlo raffreddare.
Per la crema al cioccolato, mettere in una pentola il latte, lo zucchero a velo e il cacao. Mescolare con una frusta, a fuoco basso, solo fino a quando la crema inizia ad addensare. 
Spegnere il fuoco, aggiungere il burro e il cioccolato fondente a pezzettini, mescolare energicamente e lasciare da parte a raffreddare.




Per la crema al mascarpone, montare i tuorli con lo zucchero a velo. Aggiungere il mascarpone, a cucchiaiate e mescolare fino a quando il mascarpone viene incorporato al resto del composto.
Non montate troppo il mascarpone, rischiate di rovinare il tutto. Avete presente la maionese impazzita? Così. Quindi mi raccomando, il mascarpone non va lavorato a lungo.




Aggiungere poi la crema al cioccolato che nel frattempo si è raffreddata. Se per caso notate che si è indurita, aggiungete un po' di latte e mescolate un po' con la frusta prima di unirla alla crema di mascarpone.
La crema al cioccolato si mescola con la crema al mascarpone, con una spatola, dal basso verso l'altro.
La crema ottenuta, si mette in frigorifero e nel frattempo prepariamo il piatto da portata che ospiterà il tiramisù.



Prendere l'anello di una teglia a cerniera (un anello di circa 25 cm), ungerlo internamente con un po' di burro e applicare delle strisce di carta forno della stessa altezza (o quasi). 
Poggiare l'anello sopra il piatto da portata e iniziare a riempirlo con dei savoiardi imbevuti nel caffè mescolato al liquore. 



Mettere sopra uno strato di crema, poi fare un altro strato di savoiardi e poi un altro di crema. 
Finire con una spolverata di cacao amaro.





Mettere il tiramisù in frigorifero fino al momento di servire. Per servirlo al meglio, vi consiglio di prepararlo il giorno prima.
Togliere l'anello, la carta forno e voilà!
Buon appetito!




E infine, questa è una foto fatta dopo 24 ore, quindi per questo vi consigliavo di servire il tiramisù il giorno dopo. E' molto più compatto, i savoiardi sono morbidissimi e la crema rimane morbida e finissima lo stesso.


Con questa ricetta partecipo al contest "Dolci al cucchiaio" de La cucina delle streghe



Româna

Tot am vrut sa postez reteta asta de ceva vreme si uite ca azi a fost sa fie!
Daca n-ati incercat pana acum un tiramisù cu ciocolata, vi-l recomand, iubitorii de ciocolata si nu numai vor fi foarte incantati.
Vreau sa va zic doua chestii importante si anume: in momentul in care se amesteca cele doua creme (de ciocolata si de mascarpone), operatiunea se face cu o spatula, de jos in sus.  Deci nu cu mixerul! Riscati sa vi se taie crema, vorbesc din propria experienta :).
Cat priveste crema de mascarpone, amestecati doar cat e necesar, nu insistati, altfel crema o sa se taie, se va branzi.
Cantitatile de mai jos, nu sunt cele originale din reteta, eu am dublat toate cantitatile atat pentru crema de cioco cat si pentru crema de mascarpone. 
Mie imi iese un tiramisù intr-o forma rotunda de 25 de cm, deci in forma de tort si in plus imi mai ramane crema. Ce fac cu ea? De exemplu se pot face dulciuri la pahar si anume: un  pahar umplut pe jumatate cu panna cotta (deja intarita), peste care punem crema tiramisù. Ies cateva pahare bune, cel putin 6. 
Sau puteti face un tiramisù mai mare decat cel pe care l-am facut eu sau de ce nu, inca unul mai mic. In cazul asta va vor trebui ceva piscoturi in plus si cafea.
Va sfatuiesc sa-l faceti cu o zi inainte de a-l servi! Feliile se vor taia perfect, ca in ultima poza!
Reteta am luat-o de aici.

Sonia a facut reteta, cu pandispan in loc de piscoturi si versiunea ei gluten free, o puteti vedea aici.
Paula a probat reteta si versiunea ei cu crema de ciocolata, mascarpone si bezea italiana o puteti vedea aici.

Ingrediente pentru un tiramisù de circa 25 de cm
Pentru crema de ciocolata:
300 ml lapte
90 gr zahar pudra
100 gr cacao amara
100 gr unt
200 gr ciocolata amara

Pentru crema de mascarpone:
8 galbenusuri
160 gr zahar vanilat
1 kg mascarpone

Alte ingrediente:
30 piscoturi savoiardi circa
300 ml cafea espresso neindulcita
100 ml lichior (eu am folosit lichior de cioccolata Venchi, dar merge foarte bine si Baileys de exemplu)
cacao

Inainte de toate, se face cafeaua espresso si se lasa la racit.
Pentru crema de ciocolata, se pune intr-o cratita laptele, zaharul pudra si cacaoa. Se amesteca cu un tel la foc mic si se lasa pe foc doar pana ce crema incepe a se ingrosa.
Se stinge focul, se adauga untul si ciocolata bucatele, se amesteca enrgic cu telul si se lasa la racit.
Pentru crema de mascarpone, se mixeaza galbenusurile su zaharul pudra. Se adauga mascarponele lingura dupa lingura si se amesteca pana ce mascarponele e total incorporat.
Nu amestecati prea mult mascarponele pentru ca riscati sa vi se taie crema, se se branzeasca! 
Se adauga apoi crema de ciocolata care intre timp s-a racit. Daca observati ca crema s-a intarit putin, adaugati putin lapte si amestecati cu telul inainte sa o amestecati cu crema de mascarpone.
Se amesteca deci crema de ciocolata cu crema de mascarpone cu o spatula, de jos in sus.
Crema obtinuta se pune in frigider si intre timp pregatim platoul in care vom pune tiramisù-ul.
Punem pe platou inelul de tort, uns pe interior cu unt si tapetat cu hartie de cuptor.
Se iau savoiardi si se inmoaie in cafeaua amestecata cu lichiorul de ciocolata. Se pune un strat de crema peste savoiardi, apoi alt strat de savoiardi si un altul de crema.
La final cernem cacao amara pe toata suprafata si se da la frigider pana in momentul in care il vom servi.
Se indeparteaza inelul, hartia si voilà!
Pofta buna!



Si in fine, o poza dupa 24 de ore de la preparare. Tiramisù e mult mai compact, savoiardi sunt perfecti moi, crema e si ea compacta si-si pastreaza finetea si bunatatea. E super delicios!





Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...