mercoledì 9 maggio 2012

Iepurila prizonier la cratita :) ! - Coniglio in galera

Più sotto la ricetta in italiano

Da..... v-apuca rasul. Imi imaginez :))!
Reteta e veche, toscana, cu traditie in familia soacramii. 
"Coniglio in galera" tradus cuvant cu cuvant, inseamna iepure in inchisoare. De ce se cheama asa?
Bucatile de carne trebuie asezate in cratita lipite una de alta, deci sa stea foarte strans. 
NU se pun bucatile de carne una peste cealalta.  
Deci in functie de cata carne avem, alegem cratita potrivita.
Apoi trebuie salvie, multa salvie proaspata care va va parfuma toata casa cu aroma ei. Nu v-apucati de treaba, daca nu aveti.
Putine ingrediente, dar va rezulta o carne foarte moale si extrem de aromata. 

Ingrediente (pentru cantitatea de carne pe care am avut-o eu):
900 gr carne de iepure (de data asta am avut numai pulpe) 
250 ml ulei extravirgin de masline 
200 ml otet
300 ml apa
sare
piper
4 catei de usturoi
55 gr salvie proaspata 

Se pun bucatile de carne in cratita, se sareaza, se pipareaza, iar deasupra se pun cateii de usturoi.
Se adauga uleiul, otetul si apa, care trebuie sa acopere carnea.
Deci in functie de cata carne aveti, calculati cantitatea de lichid.
Se acopera cu salvie toata suprafata, se pune capacul si se fierbe la foc mic, in jur 75 de minute.
Se elimina salvia  si se mai lasa 5-10 minute fara capac.

Eu de obicei dupa o ora incerc cu un cutit carnea, sa vad cat de moale e si-mi dau seama cat o mai las pe foc. 
Nu intoarceti carnea, pentru ca riscati sa se rupa. E foarte moale, incat aproape ca se ia singura de pe oase.

Pofta buna!

ITALIANO

Ricetta toscana, antica, che arriva dalla famiglia di mia suocera.
Perché si chiama "coniglio in galera"? 
I pezzi di carne devono stare vicini vicini :), attaccati e assolutamente NON si mettono uno sopra l'altro!
Quindi, in base alla quantità di carne, scegliamo la casseruola adatta.
Poi abbiamo bisogno di salvia, tanta salvia fresca che inonderà tutta la casa con il suo meraviglioso profumo. Non mettetevi a lavoro se vi manca la salvia.
Pochi ingredienti per un piatto semplice e ricco di sapori.
La carne sarà talmente morbida che quasi si staccherà da sola dalle ossa.

Ingredienti (per la quantità di carne che ho avuto io):
900 gr carne di coniglio (questa volta ho avuto solo cosce)
250 ml olio extravergine di oliva
200 ml aceto
300 ml acqua
sale
pepe
4 spicchi d'aglio
55 gr salvia fresca

Mettere la carne in una casseruola. Salare, pepare e mettere sopra i spicchi d'aglio puliti.
Aggiungere l'olio, l'aceto e l'acqua. La quantità di liquidi deve coprire la carne. Quindi regolatevi in base alla quantità di carne.
Coprire con salvia fresca, mettere il coperchio e cucinare a fuoco lento per circa 75 minuti.
Eliminare poi la salvia e cuocere ancora senza coperchio per circa 5-10 minuti.
Io di solito dopo un'ora verifico il grado di cottura della carne. per rendermi conto se la devo lasciare altri 15 minuti oppure no.
Non girate la carne, perché sarà talmente morbida che cadrà da sola dalle ossa.
Buon appetito! 


34 commenti:

  1. Chiar ca m-a bufnit rasul.Tu vrei sa le dai clasa celor de la MC cu iepurila:))
    Arata bine,desi eu iepurele il prefer mai rumen.

    RispondiElimina
  2. Nimic nu te opreste atunci sa invarti pe toate partile carnea pana cand obtii culoarea pe care o doresti.
    Nu vreau sa dau clasa nimanui, asta e bucataria mea de zi cu zi, nu fac nimic in plus pentru blog.
    Ce gatesc, arat :).

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Eventula daca se invarte carne, cu maaaare grija, sa nu cada de pe oase.

      Elimina
    2. Nuu, ma gandeam daca n-ar merge la cuptor, atata tot.Al meu nu mananca asa ca zice ca-i fiert,la el tb totul sa fie rumen.;)

      Elimina
    3. Nu, reteta asta asa cum am pus-o eu, nu merge la cuptor pentru ca ar deveni alta reteta :).
      "Coniglio in galera" se face pe foc.

      Elimina
  3. Any, dupa ce am dezosat iepurele acum il bag si in inchisoare.:-))
    Maine il condamn la inchisoare pe viata!

    RispondiElimina
  4. Bellissimo questo titolo! Grazie d'aver svelato la curiosità!
    Il coniglio lo cucino spesso solo con le erbe aromatiche, non solo salvia, ma anche rosmarino e alloro.
    L'aceto però in famiglia non piace quindi sfumo solo con mezzo bicchiere di vino bianco!
    Un abbraccio Any

    P.S. che effetto strano mi fa scriverti... sembra di parlare a me stessa! :D

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ciao Any, in effetti si....anche a me sembra di parlare a me stessa :))))!
      Il coniglio nella mia famiglia si mangia da sempre, quindi a me piace tanto.
      Certo, con qualche erba aromatica in più diventa ancora più buono!
      Un abbraccio anche a te Any!

      Elimina
  5. Lili, asa sa faci :)!
    Eu am pus pulpe ca pe alea le-am avut, poti sa pui tot carrè-ul bucati.

    RispondiElimina
  6. Rila iepurila ...faina reteta . Eu , cu rusine spun , nu am mancat niciodata iepure .

    RispondiElimina
  7. Dorina, tocmai am citit azi pe forum, ca ziceai ca n-ai mancat niciodata iepure.
    E chestie de gusturi. Mie imi place foarte mult, dar n-o mai ridic in slavi ca se stie la cati iepuri am gatit in ultima vreme :)).

    RispondiElimina
  8. De foarte mult timp nu am mai mancat carne de iepuras coconas.
    "Prizonierul" acesta arata foarte bine.L-as intreba de sanatate,daca l-as avea in farfuria mea.
    O seara buna iti doresc!

    RispondiElimina
  9. Ma bucur ca-ti place "coconasul" :)!
    O seara frumoasa si tie!

    RispondiElimina
  10. Imi place ca ai pus multa salvie si-mi place cum arata iepurasul tau... yamiii, bun, bun... Am si eu unul la congelator, cum il scot fac reteta ta... Pupici !

    RispondiElimina
  11. Eu ador salvia si din fericire la tara am o tufa imensa :).
    Ma bucur ca-ti place Daniela!

    RispondiElimina
  12. Sara bună gazdei și invitaților!
    Nici eu n-am mâncat niciodată iepure, dar pentru aia pot să laud bucatareasa pentru pricepere, nu? :D Eu o sa pasc salvia, dacă nu-i cu bănat :))

    RispondiElimina
  13. Sara buna vizitatorilor de noapte!
    Avem di tăti pentru tăţi :), poftiti poftiti!

    RispondiElimina
  14. Saracul Iepuras, coconas. Eu nu pap iepure decat vanat..si ala doar pentru ca tata e vanator. Poate ca in copilarie petul meu era iepuras. Oricum, lasand la o parte sentimentalismele si gusturile, reteta e faina, iar iepurele prizonier arata bine in farfurie ;)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Diana nu planje, ca a fost atat de bun :)))!
      Ce norocoasa esti cu tata vanator, cine stie cate bunatati vanate ai mancat :)

      Elimina
  15. ciao!!!grazie della visita!ricambio con piacere! ehi ma sei bravissima, hai tantissime ricette una più bella e buona dell'altra!!complimenti!
    inserisco il tuo blog nel mio blog roll così non ti perdo di vista!!baci!

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Ciao Fede, grazie a te!
      Per tutte le ricette c'è la traduzione in italiano, c'è anche qualche sbaglio qua e là :) (grammaticalmente plando), ma spero che si possa capire tutto.
      Grazie, baci!

      Elimina
    2. Ho mangiato 2 lettere :), volevo dire "grammaticalmente parlando"

      Elimina
  16. Any, ce-mi facusi tu mie? Stii ca am incercat reteta acum ceva vreme si mi-a placut tare mult! Bravo, super-reteta!

    RispondiElimina
  17. Iepurasul meu drag :), stiu, imi aduc perfect aminte. Si daca nu ma-nseala memoria, ai facut cu pulpe de pui :).

    RispondiElimina
    Risposte
    1. E pe placul nostru reteta, numai ca din pacate iepure gatim mai rar.
      Te pup cu drag si-ti doresc weekend fain.

      Elimina
    2. Ma bucur ca e pe placul tau, poti sa faci si cu pui.
      Te pup si sa ai zile insorite :)!

      Elimina
  18. wat an enticing dish..gonna try soon..so delicious..;)
    Tasty Appetite

    RispondiElimina
  19. Ti-ai adus aminte perfect, Any! Si cu pui merge de minune reteta!

    RispondiElimina
  20. Data viitoare fac cu pui. Soacra mea face si cu prepelite.

    RispondiElimina
  21. Reteta toscana, ma incredintez, stiu ca in partile alea se maninka bine.. ;) Arata foarte delicios iepurila ;)

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Da Vica, asa e, se mananca tare bine in Toscana. Merci mult!

      Elimina
  22. Profumatissimo questo coniglio in galera mi piace proprio come l'altra. :) Bacio
    http://mieleevaniglia.blogspot.it/

    RispondiElimina
    Risposte
    1. Grazie Rosalba, sei stata molto gentile e molto attenta!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...