giovedì 26 giugno 2014

Cake alle banane, gocce di cioccolato e mandorle - Chec cu banane, ciocolata si migdale

Mai jos reteta in limba romana

Quando le banane sono mature, con la buccia nera, nessuno le vuole mangiare più. Quindi, che si fa con delle banane dimenticate in frigo? Buttarle? No, non se ne parla.

Dovevo inventarmi qualcosa di molto goloso e così ha preso vita questo sofficissimo cake, molto molto buono, che si mantiene così morbido per giorni. Se arriva. Perché a casa mia, dopo quasi un giorno è quasi sparito. Ve lo consiglio, le gocce di cioccolato all'interno si mantengono morbidissime, non si induriscono, e la copertura di mandorle e cioccolato è divina.
ps. i miei bellissimi girasoli che vi avevo fatto vedere qui, hanno resistito una settimana. E sono ancora meravigliosi.

Ingredienti per una teglia di 30 cm  x 10 cm:
180 gr zucchero di canna
3 uova
i semi di 1 bacca di vaniglia
100 ml olio di girasole
250 gr farina
1/2 bustina di lievito per dolci
1 pizzico di sale
3 banane mature
140 gr gocce di cioccolato (metà da mettere nel composto e metà per la decorazione)
granella di mandorle (avrei voluto mettere le noci, ma in dispensa avevo solo le mandorle)

Montare lo zucchero di canna con le uova e i semi di vaniglia. Risulterà un composto gonfio e schiumoso. Aggiungere l'olio, la farina mescolata con il lievito e il sale. Mescolare e unire le banane schiacciate con una forchetta. 





Continuare a mescolare per qualche secondo, aggiungere 70 gr di gocce di cioccolato e mescolare con una spatola. 



Versare il composto nella teglia unta di burro e cosparsa di farina e decorare con della granella di mandorle e 70 gr di gocce di cioccolato.



Infornare a 180 gradi (forno preriscaldato) per 50 minuti . Dopo 40 minuti, tenere il cake sott'occhio e fare il test con lo stecchino. 
Buon appetito!






Româna

Aveam trei banane in frigider, uitate pe un raft de ceva vreme. Coaja neagra nu mai imbia pe nimeni, normal. Asa ca m-am gandit sa le transform intr-un chec delicios, cu picaturi de ciocolata care raman moi in interior, nu se intaresc si cu o multime de alte picaturi si migdale la suprafata. 
De-a dreptul minunat. Se mentine fraged si moale pentru mai multe zile. Daca ajunge. La mine dupa aproape o zi a mai ramas cam jumatate. 

Ingrediente pentru o tava de 30 cm x 10 cm::
180 gr zahar brun
3 oua
semintele de la 1 pastaie de vanilie
100 ml ulei de floarea soarelui
250 gr faina
1/2 plic de praf de copt (plicul meu are 16 gr, deci am pus 8 gr)
1 praf de sare
3 banane mature
140 gr picaturi de ciocolata (70 gr se pun in aluat, 70 gr se pun peste compozitia de chec)
migdale taiate grob (am vrut sa pun nuci initial, dar nu am avut)

Se mixeaza zaharul cu ouale si semintele de vanilie. Va rezulta o compozitie spumoasa.
Se adauga uleiul, faina amestecata cu praful de copt si sarea. Se amesteca si se adauga bananele strivite cu o furculita.
Se amesteca cateva secunde, dupa care se adauga 70 gr de picaturi de ciocolata. Se amesteca cu o spatula si se varsa apoi compozitia in tava unsa cu unt si presarata cu faina.
Se decoreaza cu migdale taiate grob si 70 gr de picaturi de ciocolata.
Se da la cuptor la 180 de grade (preincalzit), timp de 50 de minute (in functie de cuptor).
Dupa ce au trecut 40 de minute, se controleaza checul cu o scobitoare.
Pofta buna!
  







mercoledì 25 giugno 2014

Lasagna ai funghi, salsiccia e scamorza affumicata - Lasagna cu ciuperci, carnati si branza afumata

Mai jos reteta in limba romana

Amo la lasagna classica con ragù e besciamella. Per me, la lasagna è la regina della pasta, il primo piatto domenicale per eccellenza, il piatto delle feste, sempre gradito da tutti. Non si può rifiutare un piatto di lasagna, anche quando fuori sono 40 gradi, parliamoci chiaro!
Esistono tantissime versioni, con vari ripieni, ma io sono eternamente innamorata della versione classica. Difficilmente ne preparo altre versioni, ma........con tutto ciò.....questo che vi presento oggi è uno dei miei piatti preferiti. Da quando ho iniziato a farlo è diventato un classico della mia cucina, io e mio marito ne andiamo pazzi!
L'ho provato con funghi porcini, ma anche con funghi misti. Di solito, i funghi li prendo congelati, sfusi (li trovate a Conad) e sono buonissimi, fidatevi!
Questa lasagna ha dei sapori molto equilibrati, il formaggio non copre il sapore dei funghi e viceversa. Per noi è straordinaria, tant'è vero che ogni volta che la faccio ne faccio due teglie, così ce la possiamo gustare anche il giorno dopo. E' sempre buona riscaldata nel forno, un po' più asciutta ed è normale, ma eccezionale!

Ingredienti per 2 teglie di ciascuna (le misure della teglia sono di 28 cm x 18 cm, misurata alla base):
1,1 kg funghi misti congelati
400 gr salsiccia fresca
150 gr scamorza affumicata
besciamella
parmigiano grattugiato
olio extravergine di oliva
4 spicchi d'aglio
lasagne secche
sale

Per la besciamella (piuttosto liquida):
1 litro di latte
60 gr farina
60 gr burro
1 cucchiaino di sale
una spolverata di noce moscata

Per la besciamella, sciogliere il burro con la farina in un tegame antiaderente e mescolare velocemente con una frusta in modo da non formarsi i grumi.
Aggiungere il latte, il sale e la noce moscata. Mescolare e portate a bollore. Mettere da parte.

Eliminare il budello della salsiccia e romperla a pezzettini. Rosolarla in una padella antiaderente.
Tagliare il formaggio a pezzettini piccoli.



In un altra padella, rosolare i quattro spicchi d'aglio con del olio extravergine di oliva, aggiungere i funghi congelati e lasciare cucinare a fiamma vivace fino a quando i funghi non siano ben cotti e l'acqua in eccesso non sia del tutto evaporata. Salare ed eliminare i spicchi d'aglio.



Mettere della besciamella sul fondo della teglia e stenderla su tutta la superficie con un cucchiaio. Poggiare le lasagne crude (c'entrano esattamente tre pezzi in questa teglia, casomai se non vi stanno rompete un po i  due angoli del lato sinistro e i due angoli del lato destro), funghi, salsiccia, pezzettini di formaggio, besciamella (coprire bene soprattutto i angoli e le parti esterne) e poi parmigiano grattugiato.
Ripetere l'operazione per tre volte (solo per tre volte perché la teglia non è molto alta) e abbondare con il parmigiano sull'ultimo strato.
Quindi ho usato 9 pezzi di pasta per teglia.
Ho ripetuto poi l'operazione per l'altra teglia.




Infornare a 220 gradi (forno preriscaldato) per circa 30 minuti.
Buon appetito!





Româna

Ador lasagna clasica cu ragù si sos besamel. Pentru mine, lasagna e regina pastelor, se face de obicei duminica, dar si de sarbatori si place tuturor. Nimeni nu refuza o portie de lasagna! 
Exista diverse versiuni cu diverse umpluturi, dar eu sunt etern indragostita de versiunea clasica. Cu toate astea....lasagna pe care v-o prezint astazi, a intrat in topul retetelor mele preferate. De cand am facut-o prima data, a devenit o specialitate a casei. Ne-am indragostit, pur si simplu :)).
Ciupercile pe care le folosesc sunt cele congelate cumparate la kg. De obicei folosesc hribi, dar si ciuperci mixte cand nu gasesc hribi.
Vreau sa zic ca gustul e excelent, aromele se imbina perfect, sunt echilibrate, branza nu acopera gustul ciupercilor si viceversa. 
Pentru noi e extraordinara si de fiecare data fac o cantitate mare, sa ne ramana si pe a doua zi. Incalzita in cuptor e super buna, e un pic mai uscata sa zic asa, dar e exceptionala!

Ingrediente pentru 2 tavi (fiecare tava e de 28 cm x 18 cm, tava masurata la baza):
1,1 kg ciuperci mixte congelate
400 gr carnati proaspeti
150 gr branza afumata (tip cascaval)
sos besciamel
parmigiano razuit
ulei extravirgin de masline
4 catei de usturoi
lasagne 
sare

Pentru sosul besciamel:
1 litru de lapte
60 gr faina
60 gr unt
1 lingurita de sare
un praf de nucsoara

Pentru sosul besciamel, se topeste untul cu faina intr-o cratita antiaderenta si se amesteca cu un tel asa incat sa nu se formeze cocolosi.
Se adauga laptele, sarea si nucsoara, se amesteca si se lasa la fiert cateva minute amestecind mereu. Sosul rezultat va fi lichid, deci nu ingrosat tare. Se lasa deoparte.

Se elimina matul de la carnati si se rup carnatii bucatele. Se pun intr-o tigaie antiaderenta, fara ulei si se lasa sa prinda culoare.
Se taie branza bucatele mici.
Intr-o alta tigaie se pun cateva linguri de ulei extravirgin de masline si cei patru catei de usturoi. Cand uleiul incepe a sfarai se adauga si ciupercile congelate, la foc mare. Cand se dezgheata ciupercile se adauga sarea si se lasa in continuare pe foc, pana cand se elimina aproape toata apa si ciupercile sunt gata. Se elimina cateii de usturoi.
Se pune pe fundul tavii sos besciamel pe care il intindem cu o lingura pe toata suprafata tavii, se pun 3 foi de lasagna aliniate (mie imi intra perfect trei foi intr-o tava cu dimensiunile date, eventual rupeti un pic din coltuile de pe dreapata si din cele de pe stanga tavii), deasupra se pun ciuperci, bucatele de carnati, bucatele de branza afumata, sos besamel, parmigiano razuit. 
Se repeta operatiunea de trei ori, iar pe ultimul strat se pune ceva mai mult parmigiano.
Deci am folosit 9 foi de lasagna pentru fiecare tava.
Se repeta procedeul pentru a doua tava, cum spuneam, mi-au iesit doua tavi din cantitatile date.
Se da la cuptor la 220 de grade (cuptor preincalzit) pentru circa 30 de minute.
Pofta buna!







lunedì 23 giugno 2014

Torta al cioccolato con palline di ricotta e cocco - Prajitura cu ciocolata si bilute de branza si cocos


Mai jos reteta in limba romana

Buongiorno cari amici! 
Iniziamo la settimana con un dolce al cioccolato, ricotta e cocco, che circola sui blog rumeni da anni. Almeno quattro anni. Lo conoscevo, avevo avuto l'occasione di visionarlo sui blog, forum ecc, ma mai provato fino ad ora. 
Un tormentone, insomma. E io non amo i tormentoni. Mai fatti. Cioè...li faccio dopo anni, quando cadono nel dimenticatoio. E così ho fatto e rifatto tantissime volte la crostata morbida di Braito, è buonissima e poi se ci sono nella dispensa confetture da consumare, ancora meglio.
Per me, non esistono piatti alla moda e non, esiste solo buon cibo, che non ha età. Ma sulla mia lunga lista con ricette da provare c'è comunque la torta Nua, c'è il fiore di pan brioche (salato e dolce) e ci sono tante torte di Re cake.
Questa torta ha tutte le carte in regola per ridiventare un tormentone. E' bella da vedere e devo riconoscere che quelle palline di ricotta e cocco che si fanno spazio nel composto di cioccolato, sono proprio carine. La glassa al cioccolato ci vuole (nella ricetta originale c'è una glassa a base di latte e cioccolato, io invece l'ho preferita più cioccolatosa), completa il tutto alla perfezione e poi è così buona!
Vi do un consiglio: viste le temperature alte di questi giorni, vi consiglio di tenere la torta lontana da fonti di calore, altrimenti le palline di ricotta possono andare a male. Meglio conservarla in frigo.
Mi sono ispirata da qui.

Ingredienti per una teglia di 23 - 24 cm (non più grande!):

per le palline di ricotta e cocco:
250 gr ricotta fresca di pecora
50 gr farina di cocco
50 gr zucchero (aromatizzato alla vaniglia)
2 tuorli
3 cucchiai di amido di mais

per la base al cioccolato:
4 uova
60 gr zucchero (aromatizzato alla vaniglia)
un pizzico di sale
50 gr cioccolato fondente 50%
2 cucchiai di farina
2 cucchiai di amido di mais
3 cucchiai di cacao amaro
mezza busta di lievito in polvere per dolci (8 gr)

per la glassa al cioccolato:
150 gr cioccolato fondente 50%
45 gr burro
2 cucchiai d'acqua

Iniziare facendo l'impasto per le palline di ricotta e cocco, mescolando tutti gli ingredienti in una ciotola, con un cucchiaio: la ricotta, la farina di cocco, lo zucchero, i tuorli e l'amido. Mettere il composto ottenuto in frigo.
Montare le 4 uova con lo zucchero e un pizzico di sale fino a quando lo zucchero si è sciolto. Si otterrà un composto schiumoso.


Aggiungere il cioccolato sciolto a bagnomaria, la farina mescolata con l'amido, il cacao e il lievito. Mescolare il tutto.



Tirare fuori dal frigo il composto fatto in precedenza e fare delle palline di circa 20 gr ciascuna. Sistemarle nella teglia foderata con della carta forno unta di burro (foderiamo solo il fondo della teglia e ungiamo con burro anche le pareti) e versare sopra il composto di cacao. Le palline devono essere tutte coperte.



Infornare a 180 gradi (forno preriscaldato) per 25 minuti. Anche qui vale il test dello stecchino.



Lasciare raffreddare la torta e nel frattempo preparare la glassa al cioccolato sciogliendo a bagnomaria il cioccolato a pezzettini, il burro e i 2 cucchiai d'acqua.



Quando la torta è fredda, decorare con la glassa al cioccolato (con l'aiuto di un cucchiaio). 
Buon appetito!






Non sono meravigliosi questi girasoli? 
Trovo che non ci sia un altro fiore così solare e allegro! 
Amo i fiori freschi e cerco di averli sempre in casa e il girasole emana tanta felicità, serenità, gioia e calore!




Questa torta la porto a Caterina di "Dolci per passione...salati per amore", per il giveaway che ha organizzato in occasione del suo compleanno!


Româna

Cu siguranta cunoasteti prajitura asta, cu siguranta ati facut-o macar o data sau ati vazut-o macar o data pe vreun blog, forum, revista, etc.
Circula de foarte multa vreme pe net, dar eu abia acum m-am gandit s-o fac si bine am facut, niciodata nu-i prea tarziu.
Vreau sa va dau un sfat: avind in vedere temperaturile inalte din zilele astea, conservati prajitura la rece, astfel bilele de branza se vor mentine cat mai bine posibil.
M-am inspirat de aici.

Ingrediente pentru o tava de 23 - 24 cm (nu mai mare!):

pentru bilutele de cocos si branza:
250 gr branza de vaci (eu am folosit ricotta de oaie, proaspata)
50 gr cocos
50 gr zahar (eu am folosit zahar aromatizat cu vanilie naturala)
2 galbenusuri
3 linguri de amidon

pentru blat:
4 oua
60 gr zahar (eu am folosit zahar aromatizat cu vanilie)
un praf de sare
50 gr ciocolata amaruie 50%
2 linguri de faina
2 linguri de amidon
3 linguri de cacao amara
1/2 plic de praf de copt (eu am pus 8 gr)

pentru glazura de ciocolata:
150 gr ciocolata amaruie 50%
45 gr unt
2 linguri de apa

Intai si-ntai se prepara compozitia pentru bilutele de cocos, amestecind cu o lingura branza cu cocosul, zaharul, galbenusurile si amidonul. Compozitia se pastreaza la frigider pana in momentul in care vom forma bilutele.
Pentru blat, se mixeaza bine ouale cu zaharul si praful de sare pana cand zaharul se topeste. Vom obtine o compozitie spumoasa.
Se adauga cele 50 de gr de ciocolata topita la bainmarie, faina amestecata cu amidonul, cacaoa si praful de copt. Se amesteca doar pana cand ingredientele sunt incorporate in aluat.
Scoatem din frigider prima compozitie si modelam bilute de circa 20 de gr fiecare (cat o nuca). 
Tapetam fundul tavii cu hartie de copt, ungem hartia cu unt si ungem si peretii tavii. Punem bilutele in tava si desaupra turnam compozita de blat avind grija sa acoperim toate bilutele.
Se da la cuptor la 180 de grade (cuptor preincalzit) pentru 25 de minute. Se face proba cu scobitoarea.
Se scoate prajitura din cuptor si se lasa la racit. Intre timp, pregatim glazura, topind la bainmarie ciocolata rupta bucatele, untul si apa. 
Cand prajitura e rece se pune glazura calda deasupra, cu ajutorul unei linguri.
Pofta buna! 









mercoledì 18 giugno 2014

Le mie ricette fatte da voi - Retetele mele facute de voi

Questo post nasce grazie a voi. 
Grazie di cuore a chi mi ha dato fiducia e ha provato le ricette che ha visto qui, nella mia cucina virtuale. Ricette mie, oppure ricette che anch'io ho trovato su altri blog e ho provato a mia volta. 
Questa è solo una parte, mano a mano cercherò di aggiornare il post.
Grazie e tutti!

Postul asta ia nastere datorita voua, a acelora care au probat retete vazute aici, in bucataria mea virtuala. Sunt retete proprii sau retete  pe care si eu la randul meu le-am luat de pe alte bloguri, specificind binenteles provenienta lor. 
Ceea ce vedeti e doar o parte, voi incerca sa completez postul mereu.
Multumesc tuturor!


Calamarata fatta da Maya - Paste calamari (si nu numai) preparate de Maya






Timballo di annelletti al forno fatto da Vica - Timbal de paste la cuptor facut de Vica
























Profitterol fatto da: - Profiterol facut de:















Blondie fatta da Dorina - Blondie facuta de Dorina




Coniglio ripieno di pancetta coppata, pere e fichi secchi, fatto da - Iepure umplut cu pancetta, pere si smochine seci, facut de 
Lili  


Gela (con fichi e bacche di goji - cu smochine si goji)


Gela (con funghi - cu ciuperci)