venerdì 29 novembre 2013

Brigadeiros

Mai jos, reteta in limba româna

Avete fatto l'albero di Natale? Io si!!!!!!!!!!!!! 
Sto scrivendo questo post dal divano del mio salone, coperta da un bel plaid caldo, con una tazza di tè accanto e le luci dell'albero che mi fanno compagnia!!! 
Vi ho portato un dolcetto brasiliano che non avevo mai fatto finora, che sicuramente molti di voi conosceranno. Visto che avevo una lattina di latte condensato nella dispensa, che aspettava di essere consumata, ho pensato che sarebbe stata l'occasione giusta per provarli.
Vanno via uno dopo l'altro, sono molto cremosi, morbidissimi!
Una parte dei dolcetti l'ho lasciata a temperatura ambiente e una parte l'ho messa in frigo. Sono curiosa come cambierà la consistenza. Poi vi dirò*.
Avrei dovuto coprirli con le codette di cioccolato, solo che quelle che avevo trovato ieri al supermercato a me non piacciono, non sembra nemmeno cioccolato, sembra surrogato. Quindi ho preferito coprirli con del cacao, in attesa di trovare delle codette di ottima qualità per la prossima volta.
Vi auguro un meraviglioso fine settimana, magari molti di voi inizieranno a fare l'albero e a preparare la casa per le feste! 

* ho notato che la consistenza fra i dolcetti tenuti in frigo e quelli tenuti a temperatura ambiente, non cambia molto. Quindi la mia conclusione è che tenuti a temperatura ambiente magari su un alzatina coperta, si conservano benissimo, sopratutto in questa stagione. Dopo due giorni sono ancora buoni come nel primo giorno.

Ingredienti per 23 dolcetti:
1 lattina di latte condensato di 397 gr
40 gr cacao
30 gr burro
cacao (setacciato) per la copertura 

Mettere in una casseruola il latte condensato, i 40 gr di cacao, il burro e cuocere per circa dieci minuti a fuoco basso, mescolando spesso. All'inizio ho mescolato con una frusta piccola per evitare la formazione dei grumi e dopo ho usato un cucchiaio di legno.
Il composto deve addensare e quasi staccarsi dalle pareti della casseruola.
Ungere una teglia con un po' di burro, versare il composto e lasciare raffreddare.




Prendere poi un po' d'impasto con un cucchiaino, arrotolarlo nelle mani leggermente imburrate, formando delle piccole palline. 



Sistemare le palline su un piatto leggermente imburrato. Una volta finite tutte le palline, arrotolarle nel cacao setacciato e sistemarle nei pirottini di carta.
Buon appetito!






Aggiornamento del 22.12.2013
Ho trovato finalmente delle buone codette di cioccolato puro, ed eccoli qui i miei brigadeiros preparati per questo Natale!


Con questo post partecipo al linky party di Decoriciclo



Româna

Dragii mei, va scriu de pe canapeaua din salonul meu, acoperita cu o paturica pufoasa, cu o cana de ceai alaturi si....cu luminile bradului de Craciun care imi fac companie!!
Da, am facut bradul!!!!!!!! 
Eu mi-am facut o traditie :)) si anume in fiecare an de Sf.Andrei sa am bradul gata. Asa, ma bucur mai mult de el, pe toata perioada lunii decembrie.
N-am venit cu mana goala, pai cum altfel, v-am adus niste bomboane braziliene pe care multi dintre voi le cunoasteti deja, "bomboane brigadeiros" facute cu lapte condensat.
Sunt foarte moi si cremoase si atentie, se termina rapid daca sunteti pofticiosi!
O parte de bomboane le-am lasat la temperatura camerei, iar o parte le-am pus in frigider. Sunt curioasa cum se comporta, cum isi schimba consistenta. Apoi va spun*.
"Brigadeiros" ar trebui sa fie acoperite cu ornamente de ciocolata (fulgi colorati), insa eu am preferat sa-i acoper cu cacao. 

*am observat ca bomboanele pastrate in frigider nu-si schimba foarte mult consistenta, fata de bomboanele tinute la temperatura camerei. Concluzia mea e ca se pastreaza bine la temperatura camerei, mai ales in sezonul asta. Dupa doua zile sunt bune ca-n prima zi.

Ingrediente pentru 23 de bomboane:
o cutie de lapte condensat de 397 gr
40 gr cacao
30 gr unt
cacao (cernuta) pentru acoperirea bomboanelor

Laptele condensat, cele 40 de gr de cacao si untul, se pun intr-o oala pe foc mic si se amesteca pentru circa 10 minute in continuu, pana ce compozitia incepe a se ingrosa si se dezlipeste de peretii oalei. Am amestecat la inceput cu un tel ca sa evit formarea cocoloaselor, iar apoi am continuat cu o lingura de lemn.
Se unge un castron cu putin unt, se toarna compozitia fierbinte si se lasa la racit.

Ne ungem mainile cu putin unt, se ia apoi putina compozitie cu ajutorul unei lingurite si se formeaza bomboanele. Se pun pe o farfurie intinsa, unsa cu putin unt (ca sa nu se lipeasca). Cand le-am terminat de format, le-am dat prin cacao cernuta si le-am pus apoi in cosuletele de hartie.
Pofta buna!





Actualizare din 22.12.2013
Am gasit si ornamente din pura ciocolata, asa ca...iata bomboanele mele pregatite pentru Craciun!





martedì 26 novembre 2013

Cake con zucca, cioccolato e cannella - Chec cu dovleac, ciocolata si scortisoara

Mai jos, reteta in limba româna

Domenica, i miei suoceri ci hanno regalato mezza zucca. Non stavo più nella pelle, non vedevo l'ora di iniziare la "dieta a base di zucca" :))! Fortunatamente piace anche a mio marito e quindi se posso evitare di cucinare la carne per qualche giorno, non sarebbe male.
Ieri al pranzo la pasta con la zucca, ieri sera la vellutata con gorgonzola e stasera sempre vellutata abbinata ai funghi, i semini li ho tostati in forno e li abbiamo già fatti fuori :).
Ancora ho una grossa quantità, anche perché la zucca in questione era molto grande e fatta a metà era comunque abbastanza grossa. 
Quindi oggi ho fatto un cake buonissimo con la ricetta che mi ha dato mia mamma. Eccellente! Morbido, saporito, la cannella ci sta benissimo e le gocce di cioccolato fanno si che diventi un dessert ancora più goloso. 
Insomma, non è il solito cake stoppaccioso e fra l'altro non ha né latte, né burro.
Di un colore arancione molto vivo, da mangiare con gli occhi!

Ingredienti per una teglia da plumcake da 30 cm x11 cm:
4 uova
150 gr zucchero
100 ml olio di girasole
200 gr farina
400 gr zucca (pesata già pulita)
10 gr lievito per dolci in polvere
1/2 cucchiaino di cannella
i semi di un baccello di vaniglia
4 cucchiai di gocce di cioccolato
un pizzico di sale

Grattugiare la zucca sulla grattugia con i buchi picccoli. Mettere da parte.

Separare i tuorli dagli albumi.
Montare i tuorli con lo zucchero e i semi di vaniglia. Aggiungere l'olio e mescolare bene sempre con il mixer.




Montare gli albumi a neve con un pizzico di sale e aggiungerli poi al composto di tuorli e zucchero, mescolando con una spatola, dal basso verso l'alto.


Aggiungere un po' alla volta la farina setacciata mescolata al lievito, mescolare e poi unire la zucca, la cannella e le gocce di cioccolato. Mescolare bene il tutto sempre con la spatola.




Mettere il composto risultato nella teglia coperta da carta forno e infornare a 175 gradi per circa 50 minuti, in base al proprio forno. Fare sempre la prova stecchino.
Buon appetito!











Româna

Duminica, socrii mei ne-au dat o jumatate de dovleac, un dovleac care chiar si taiat pe jumatate era destul de mare. Tare bucuroasa am fost cand l-am adus acasa si abia am asteptat sa incep "dieta pe baza de dovleac" :)). Din fericire ne place foarte mult, iar daca pot sa evit sa mancam carne cateva zile, e foarte bine.
Asa ca ieri la pranz am facut paste, aseara la cina supa crema peste care am pus cubulete de gorgonzola, iar in seara asta tot supa crema cu dovleac si ciuperci.
Semintele le-am facut la cuptor si deja le-am mancat :).
M-am gandit sa fac si ceva dulce, un chec dupa o reteta pe care o am de la mama (dictata ieri prin telefon).
Excelent checul, moale, fraged, aromat, ce mai neaparat de incercat!

Ingrediente pentru o tava de 30 cm x11 cm:
4 oua
150 gr zahar
100 ml ulei de floarea soarelui
200 gr faina
400 gr dovleac (cantarit dupa ce l-am curatat de coaja)
10 gr praf de copt
1/2 lingurita de scortisoara
semintele de la o pastaie de vanilie
4 linguri de picaturi de ciocolata
un praf de sare

Se da la razatoarea mica dovleacul si se lasa deoparte.
Se separa galbenusurile de albusuri.
Galbenusurile se mixeaza cu zaharul si semintele de vanilie. Se adauga apoi uleiul si se amesteca bine.
Albusurile se bat spuma cu un praf de sare si se adauga la compozitia de galbenusuri, amestecind de jos in sus cu o spatula. Din acest moment, renuntam la mixer si folosim spatula.
Se adauga putin cate putin faina cernuta cu praful de copt si se amesteca. Unim apoi dovleacul dat la razatoare, scortisoara si picaturile de ciocolata.
Se amesteca bine si se pune apoi compozitia rezultata intr-o tava acoperita cu hartie de copt.
Se da la cuptor la 175 de grade (cuptor preincalzit) pentru circa 50 de minute, in functie de cuptor.
Se face testul cu scobitoarea. 
Pofta buna!






sabato 16 novembre 2013

Torta di mele e meringa - Prajitura cu mere si bezea

Mai jos, reteta in limba româna

La torta di mele è, secondo me, il dolce casalingo per eccelenza. Buono in qualsiasi stagione, riesce a mettere di buon umore e piace a tutti. Da conforto e io non riuscirei ad immaginarmi l'autunno senza questo dessert così amato.
Qui vi ho parlato della torta di mele della mia nonna che per me è la migliore in assoluto e non è la solita torta di mele. La potrei rifare all'infinito, non mi stancherei mai. Mi regala profumi, sapori e ricordi unici. 
Ma ogni tanto bisogna provare anche qualcosa di nuovo. O no?
La giornata di ieri è stata abbastanza brutta. Pioggia e freddo sono arrivate in città. Quindi, quale migliore occasione per mettersi ai fornelli?
Ecco, anche questa è una torta di mele insolita. Con un'aria molto casalinga, country direi, fa parte di quella categoria di dolci che io adoro: dolci semplici. Dolci che si gustano in famiglia, dolci che si possono apprezzare in qualsiasi momento della giornata.
Niente burro, niente latte.
Mi sono ispirata da qui. Nella ricetta originale ci sono 2 kg di mele, io ho messo 3 kg perché la mia teglia è abbastanza grande. Io ho usato lo zucchero aromatizzato alla vaniglia che faccio sempre mettendo una bacca di vaniglia vuota in un barattolo pieno di zucchero. Solo per la meringa ho usato zucchero normale.
Non vi spaventate dalla quantità di lievito. Non si sentirà per niente nel impasto, non rovinerà il gusto del dolce.
Il dolce è di una morbidezza unica ed è buonissimo il giorno dopo e il giorno dopo ancora.

Sonia l'ha provata con un mix per dolci senza glutine e la sua bellissima torta la potete vedere qui

Questa torta di mele la dedico ad Antonella un'amica che ho conosciuto attraverso il blog o meglio dire è uno dei regali che il blog mi ha fatto.
Una persona dolcissima, semplice, solare, piena di risorse. Brava ai fornelli, realizza piatti stupendi accompagnati da fotografie bellissime. Molto creativa, s'interessa a tutto ciò che significa lifestyle e tutto quello che viene fuori dalle sue manine conquista subito.
Tant'è vero che dalla sua bravura si è accorta anche la redazione di "Vivere Country" e quindi nel ultimo numero troviamo ben 5 pagine curate da Antonella.
In bocca al lupo, cara amica, per tutto quello che vuoi realizzare!! Ti meriti tutte queste soddisfazioni!

Ingredienti per una teglia grande da 28x40 cm:
3 kg di mele 
9 cucchiai di zucchero 
1 cucchiaino di cannella

5 uova
250 gr zucchero + 5 cucchiai (per la meringa)
180 ml olio di semi di girasole
125 ml acqua bollente
15 gr lievito di birra fresco
10 gr lievito per dolci in polvere
1 cucchiaino di succo di limone
la scorza di un limone grattugiata
275 gr farina 


Pulire le mele, grattugiarle (usare la grattugia con i bucchi grandi) e metterle in una padella con lo zucchero e la cannella. Si lasciano sul fuoco affinché il liquido sarà del tutto evaporato. Spegnere il fuoco e lasciare da parte. 
* data la grande quantità di mele, una volta mescolate per bene con lo zucchero e la cannella, ho diviso il tutto in due padelle, in modo da accelerare la cottura.




Separare i tuorli dagli albumi.
Montare i tuorli con 250 gr di zucchero. Deve risultare un composto chiaro e gonfio.



Si aggiunge l'olio, piano piano, continuando a montare.
Aggiungere poi l'acqua bollente piano piano, ma mescolando molto velocemente. Subito si aggiunge il lievito di birra fresco che abbiamo sbriciolato fra le mani e il lievito in polvere mischiato con un cucchiaino di succo di limone. Mescolare bene.
Unire anche la farina. 




Dobbiamo ottenere un composto liscio, ma della consistenza che vedete nella foto, altrimenti le mele sprofonderanno troppo e quindi i strati non saranno ben definiti come nella foto.
Mettere l'impasto nella teglia unta di burro e sistemare sopra le mele.
Infornare a 180 gradi per 50 minuti. Volendo potrebbe stare anche di meno. Regolatevi in base al proprio forno e una volta passati 40 minuti, controllate con lo stecchino.



Togliere poi la teglia dal forno e mettere sopra la meringa, fatta con i 5 albumi e 5 cucchiai di zucchero.




Infornare di nuovo per altri 10 minuti, sempre a 180 gradi. Non tenetela di più, la meringa si deve appena dorare. Io la potevo togliere dal forno anche prima, volendo..
Sfornare e lasciare raffreddare. Vi accorgerete che dopo un certo tempo, il dolce inizierà a sudare gocce di miele. Fantastico, non vi pare? 
Buon appetito!





Fiori freschi per tutti voi che mi seguite e mi dimostrate il vostro affetto!
Grazie!


Ringrazio Sabry per il premio che mi ha donato!


Româna

Prajiturile cu mere nu au un anotimp anume in care se fac sau nu. Sunt binevenite oricand, aduc buna dispozitie si plac la toata lumea.  V-am povestit aici despre prajitura cu mere a bunicii mele. Pentru mine e cel mai bun desert cu mere! As putea sa-l refac la infinit, nu ma plictisesc niciodata de aroma, de parfumul si de amintirile pe care mi le daruieste de fiecare data.
Dar din cand in cand e bine sa mai variem, sa mai probam ceva nou.
Azi a fost o zi destul de urata. Ploaia si frigul si-au facut in sfarsit aparitia si pe meleagurile mele. Asa ca m-am gandit ca ar fi foarte potrivita o prajitura cu mere ca sa mai incalzeasca atmosfera.
O prajitura fara lapte si fara unt.
Reteta e a Gabrielei Cara, insa eu am facut mici modificari la cantitatea de mere, in loc de 2 kg am pus 3 kg pentru ca tava mea e mare. In plus, am folosit zahar aromatizat cu vanilie pe care-l fac mereu punind o pastaie goala de vanilie intr-un borcan cu zahar. La bezea am folosit insa zahar normal.
Nu va speriati de cantitatea mare de drojdie, nu se va simti absolut deloc, deci nu va influenza gustul prajiturii.

Prietena mea Sonia a incercat prajitura, cu un mix gluten free si puteti vedea aici prajitura ei super reusita!

Ingrediente pentru o tava de 28x40 cm:
3 kg de mere
9 linguri de zahar
1 lingurita de scortisoara

5 oua
250 gr zahar + 5 linguri (pentru bezea)
180 ml ulei de floarea soarelui
125 ml apa clocotita
15 gr drojdie proaspata
10 gr praf de copt stins cu o lingurita de zeama de lamaie
coaja rasa de la o lamaie
275 gr faina

Se curata merele de coaja, se dau pe razatoarea mare si se pun la calit cu cele 9 linguri de zahar si cu scortisoara.
Se lasa pe foc pana ce apa se evapora complet. Se stinge focul si se lasa deoparte.
Avind in vedere cantitatea mare de mere, dupa ce am amestecat bine merele cu zaharul si scortisoara, am impartit cantitatea in doua tigai ca sa accelerez coacerea.
Se separa galbenusurile de albusuri.
Galbenusurile impreuna cu cele 250 gr de zahar se mixeaza pana ce se obtine o crema deschisa la culoare.
Se adauga uleiul putin cate putin si se mixeaza. Se adauga apoi usor apa clocotita, mixind rapid.
Imediat se pune si drojdia proaspata pe care am sfarmat-o intre degete, apoi praful de copt stins cu zeama de lamaie. Se amesteca bine.
Se adauga faina. Vom obtine un aluat omogen care trebuie sa curga in falduri cum bine zice Gabi.
Se pune compozitia in tava unsa cu unt, apoi se pun deasupra merele si se da la cuptor la 180 de grade pentru circa 50 de minute. Ar putea sta si mai putin, dupa 40 de minute ar fi bine sa incepeti sa verificati prajitura.
Dupa acest timp, se scoate tava si se pune deasupra bezeaua facuta cu cele 5 albusuri si cu cele 5 linguri de zahar, mixate bine.
Se introduce din nou tava la cuptor pentru alte 10 minute, tot la 180 de grade. 
Bezeaua trebuie sa devina aurie. N-o lasati mai mult.
Scoatem prajitura din cuptor, o lasam la racit si vom observa ca incet incet incepe sa transpire miere. Fantastic!
Pofta buna!








martedì 12 novembre 2013

Coscia di tacchino al forno e patate alla senape - Pulpa de curcan la cuptor si cartofi cu mustar

Mai jos, reteta in limba româna

Compro raramente la carne di tacchino, ma quando la compro la cucino così. 
A noi piace moltissimo, la carne risulta morbida e saporita. Accompagnata da queste patate al senape e all'aglio, diventa un piatto da portare a tavola per il pranzo della domenica. Squisito!
La mia cara amica Daniela la prepara così, mia mamma la prepara così e sono convinta che molti di voi usano questo metodo di marinare la carne prima della cottura. Se non l'avete ancora provato, provatelo, vale la pena!
Vi verrà improvisamente la fame solo a sentire il profumo di questo piatto. Provate anche le patate fatte in questo modo, non spaventatevi dell'aglio (eventualmente potete ridurre la quantità) e rimarrete stregati della loro bontà! 

Ingredienti:
una coscia di tacchino di 2 kg
1 bustina con condimento per arrosti

per la marinatura:
1 bicchiere di vino bianco (io ho messo il vino rosso, questa volta avevo solo questo in casa)
3 cucchiai di olio extravergine di oliva
2 cucchiai salsa Worcester
2 cucchiai aceto balsamico
3 cucchiai salsa di soia
origano
sale
pepe

per le patate alla senape
4 patate (o quante volete voi, ma in base alla quantità di patate vi dovete regolare con gli altri ingredienti)
3 cucchiai senape
3 spicchi d'aglio
2 cucchiai olio extravergine di oliva
origano
maggiorana
sale
1 cucchiaino paprika dolce

Togliere la pelle e le eventuali parti grasse alla coscia di tacchino e massaggiarla con il condimento per arrosti (quello nella bustina). Sistemarla in una pirofila di ceramica.
In una ciotola, mescolare tutti gli ingredienti per la marinatura e poi versarli sopra la coscia di tacchino. Coprire la pirofila (io l'ho coperta con della carta in alluminio), metterla in frigorifero e lasciare marinare la carne per 24 ore, girandola un paio di volte.




Una volta passato il tempo di marinatura, mettere la pirofila in forno (quindi con tutto il liquido rimasto nella pirofila), a 250 gradi per 30 minuti, dopodiché abbassare la temperatura a 180 gradi e lasciare ancora cucinare per circa 2 ore. Per tutto il tempo della cottura, la pirofila deve essere coperta. Io l'ho coperta con della carta alluminio, sigillata per bene.
Il tempo varia in base alla quantità di carne, di solito si conta 1 ora per ogni kg di carne (senza contare i primi 30 de minuti a temperatura alta, che servono per la sigillatura della carne).

Per le patate alla senape
Pulire le patate e tagliarle a spicchi.
In una ciotola mescolare il senape con l'olio, l'aglio schiacciato, l'origano, la maggiorana, il sale e la paprika. 
Versare il tutto sopra le patate, mescolare e poi sistemarle in una teglia da forno coperta da carta forno. 
Infornare per circa 30 minuti a 200 gradi.




Abbiamo accompagnato da un buon vino rosso novello e ..... buon appettito!






Româna

Am gatit de multe ori carnea in felul asta si vreau sa va spun ca e un adevarat deliciu, foarte frageda si aromata. 
Carne de curcan cumpar rar insa imi place tare mult pregatita astfel. In plus e o metoda rapida de tot (binenteles in afara de timpul in care carnea sta la frigider).
"Vinovata" e draga mea prietena Daniela ale carei sfaturi mi-au fost utile, multumesc draga mea, insa si mama mea face carnea la fel, pe acelasi principiu. Poate multi dintre voi cunosc felul asta de preparare a carnii, insa poate pentru altii e o metoda noua. Eu v-o arat oricum pentru ca noua ne place tare mult, am gatit-o asa de nenumarate ori si de fiecare data papilele noastre gustative au fost pe deplin satisfacute!
Nu va mai zic de parfumul ce iese din cuptor. 
Iar daca o sa faceti si cartofii cu mustar si usturoi, chiar ca va lingeti pe degete! 

Ingrediente:
o pulpa de curcan de 2 kg
1 plic de condimente pentru carne

pentru marinata:
1 pahar de vin alb (eu n-am avut alb de data asta, asa ca am pus rosu)
3 linguri de ulei extravirgin de masline
2 linguri de sos Worcester
2 linguri de otet balsamic
3 linguri de sos de soia
oregano
sare
piper

pentru cartofii cu mustar:
4 cartofi (sau cati vreti voi, iar in functie de cantitatea de cartofi va reglati cu celelalte ingrediente)
3 linguri de mustar
3 catei de usturoi
2 linguri de ulei extravirgin de masline
oregano
maghiran
sare
1 lingurita de paprika dulce


Carnea curatata de piele si de eventualele parti grase, se presara pe toate partile cu condimentul din plic si se pune intr-un vas de ceramica.
Intr-un  castron se amesteca toate ingredientele pentru marinata si se toarna apoi peste carne.
Vasul se acopera cu o folie de aluminiu si se lasa la marinat in frigider pentru 24 de ore, timp in care intoarcem carnea de cateva ori.
Dupa ce carnea s-a marinat, se da la cuptor la 250 de grade pentru 30 de minute (deci asa cum o scoatem din frigider, cu tot cu lichidul ramas de la marinata), apoi se coboara temperatura la 180 de grade si se mai lasa circa 2 ore. De obicei se calculeaza o ora pentru fiecare kg de carne (in afara de primele 30 de minute).
Pe toata durata coacerii la cuptor, carnea trebuie sa fie acoperita. Eu am acoperit tava cu folie de aluminiu.

Pentru cartofii cu mustar

Se curata cartofii si se taie bucati.
Intr-un castron se amesteca mustarul cu uleiul, cateii de usturoi zdrobiti, oregano, maghiranul, sarea si paprika.
Se amesteca cartofii cu amestecul preparat si se pun apoi intr-o tava acoperita cu hartie de copt. 
Se dau la cuptor la 200 de grade pentru circa 30 de minute.
Pofta buna!