Da, iar dulce, pentru ca dieta continua asa ca intru in bucatarie sa gatesc doar treburi de dieta, absolut deloc interesante. Insa din cand in cand mai fac si ceva dulce pentru sotul meu.
V-am mai spus ca-mi plac dulciurile rapide, facute cu ingrediente la indemana. Adica, daca la 9 seara vreau sa fac ceva bun, fac, fara sa stau prea mult pe ganduri, ca n-am aia sau ailalta.
Zilele trecute, dupa cina, mi-am dat seama ca tarta pe care o facusem se terminase deja, asa ca vroiam sa incerc ceva nou tot pe baza de ciocolata. Dar ce sa fac? Ceva care sa se faca unu doi, fara ingrediente speciale, dar cu un efect final de toata lauda.
Gandul mi-a fugit imediat la Stellina mea draga, prietena de forum, care cu ceva timp in urma postase ceva torturi din astea rapide, pe baza de ciocolata.
Asa ca, iata din nou un dulce ciocolatos, reteta maestrului Pierre Hermé.
Ah, sa nu uit! Va amintesc ca e in curs Giveaway-ul organizat de mine!
Ingrediente pentru o tava de 24 cm:
250 gr ciocolata amaruie (minim 50% cacao)
180 gr zahar
250 gr unt la temperatura camerei
70 gr faina
4 oua
Se topeste ciocolata rupta bucatele, la bainmarie, dupa care se lasa la racit.
Untul taiat bucatele se mixeaza bine impreuna cu zaharul, timp de 4 minute.
Se adauga apoi ouale pe rand, unul cate unul, mixind dupa fiecare. Nu va alarmati daca vedeti compozitia ca o ia razna, ca atunci cand se taie maioneza. In momentul in care se vor adauga restul ingredientelor, revine la normal.
Se adauga apoi ciocolata topita si faina, se amesteca usor cu o paleta sau in continuare cu mixerul la viteza cea mai mica.
Va rezulta o crema de ciocolata foarte fina.
Se pune compozitia intr-o tava acoperita cu hartie de copt, se da la cuptor la 180 de grade (cuptorul preincalzit) timp de 30 de minute.
Asa arata abia scoasa din cuptor. Stratul de deasupra e foarte foarte fin si crapat. Faceti oricum testul cu scobitoarea. La mine dupa exact 30 de minute era gata.
Note:
- asa cum zice si Stella, autorul retetei recomanda ca acest desert sa fie facut cu o zi inainte de a fi servit. Eu l-am facut seara si s-a servit a doua zi la micul dejun.
- foarte foarte bun, umed in interior, are o consistenta perfecta, excelenta as zice.
- se apropie sfantul Valentin asa ca e o idee perfecta zic eu, servit in forma de inimioare. Se taie inimioarele cu o forma de biscuiti. Se taie usor, fara probleme, tortul cum ziceam are o consistenta perfecta, nu se faramiteaza, asa ca formele ies perfect.
- serviti ca atare sau cu o crema de branza philadelphia amestecata cu zahar pudra. Sau de ce nu cu frisca!
Pofta buna!
ITALIANO
Quando ho ricevuto la mail di Silvia, confesso che sono stata sorpresa e molto onorata nello stesso tempo. L'invito per la sua nuova rubrica "San Valentino secondo noi..." mi ha fatto molto piacere, quindi ho accettato subito, senza esitazioni.
L'iniziativa si svolgerà per tre settimane, una volta a settimana, nei seguenti giorni: 30 gennaio, 6 febbraio e 13 febbraio.
Con me in quest'avventura, altre amiche blogger, che cercheranno di portare alla luce tante idee sicuramente una più bella dell'altra, per un San Valentino a portata di mano di tutti.
Spesso quando si parla di questa festa, si pensa automaticamente alla parte commerciale, ma San Valentino non significa solo peluche e cuscini a forma di cuore. . Può essere un pensiero, un abbraccio, una carezza, un fiore o una poesia, un dolce, una cena preparata con tanto amore e passione o una decorazione fatta con altrettanto amore e dedizione. Tutto questo..per il proprio marito e per i figli, per i genitori e per i nonni, per gli amici e per le persone a noi care.
E cosa c'è di meglio in materia di dolci che un dolce al cioccolato?
Mio marito è cioccolato dipendente, quindi anche questa volta un dolce al cioccolato. Di quelli che si fanno in un batter d'occhio alle 9 di sera e non ti metti proprio il dubbio se hai o no tutti gli ingredienti in dispensa. Perché questi ingredienti ci sono sempre.
In più, il risultato è eccellente!
La ricetta di Pierre Hermé, me l'ha fatta conoscere la mia amica di forum Stella :).
Ingredienti per una teglia rotonda di 24 cm:
250 gr cioccolato fondente (minimo 50% cacao)
180 gr zucchero
250 gr burro a temperatura ambiente
70 gr farina
4 uova
Sciogliere il cioccolato a bagnomaria e lasciarlo raffreddare.
Lavorare bene il burro tagliato a pezzettini con lo zucchero per 4 minuti, con le fruste elettriche.
Aggiungere le uova, uno alla volta e mescolare bene dopo ogni uovo aggiunto. Non vi allarmate se vedete che l'impasto impazzisce (tipo come la maionese). Appena si aggiungerà il resto degli ingredienti, si riprenderà.
Quindi, aggiungere il cioccolato sciolto e freddo, la farina e continuare a mescolare con le fruste a velocità minima.
Risulterà una crema al cioccolato molto fine.
Mettere l'impasto in una teglia coperta con della carta forno e infornare a 180 gradi per 30 minuti (forno preriscaldato). Fare sempre il test con lo stecchino. Con il mio forno, dopo 30 minuti precisi, la torta era pronta.
Buon appetito!
Note:
- Hermé raccomanda di gustare il dolce il giorno dopo. Io l'ho fatto la sera, per la colazione del giorno dopo. Una consistenza perfetta, la torta è morbida, con l'interno umido.
- visto la mia partecipazione alla iniziativa di Silvia, ho deciso di tagliare la torta a forma di cuoricini, con una forma per biscotti. La torta ha una consistenza perfetta, si taglia molto facilmente.
- come suggerimento per servirla, ho pensato a una spolverata di zucchero a velo, crema di formaggio fatta con philadelphia e zucchero a velo. Oppure, perché no, la panna montata.
Questa è stata la mia prima proposta per la rubrica di Silvia - San Valentino secondo noi
Ecco i link dei altri blog partecipanti, che vi invito a visitare. Sicuramente troverete tante idee carine